opstarten als administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het welkomstscherm toets je in; ctrl+alt+del
dan kun je inloggen als : administrator
Al dan niet met een wachtwoord als dat door jou tijdens de installatie is ingevoerd.

Geplaatst door Bennie
http://support.microsoft.com/?kbid=321305

Let op de verschillen tussen Home en Pro.

Groetjes,
Bennie

Ik heb natuurlijk eerst de optie van r.vink geprobeerd, maar dat lukt niet. Hij logt dan gewoon in op de rechten van 1 van de gebruikers. Ik wil als admin inloggen om rechten voor de gebruikers te kennen verdelen.

Met de oplossing van Bennie kom ik er denk ik wel, maar ik heb dan iets meer hulp nodig. Ik heb nl. geen idee wat het verschil is tussen domein en werkgroep, en hoe ik op de PC kan zien wat de naam/namen hiervan zijn. Nog enige toelichting graag???

Ik werk met XPpro.

Thx.

Hmm moet lukken ik zal het iets uitgebreider beschrijven.
Je gaat naar het beginscherm. Alle gebruikers moeten afgemeld zijn. Je drukt 2x de toetsencombinatie ctr+alt+del in. Je typt in het vakje gebruikersnaam:
administrator
In het vakje wachtwoord type je niets tenzij je ooit een wachtwoord hebt toegekend aan het administrators-account. Ben je dat wachtwoord vergeten, dan ga je naar: Start>Uitvoeren en je typt daar in: control userpasswords2 en je klikt op ok. Dan kies je in het volgende scherm het adminstrator-account en je klikt op: Wachtwoord opnieuw instellen. De rest wijst vanzelf lijkt mij.

Geplaatst door r.vink
Hmm moet lukken ik zal het iets uitgebreider beschrijven.
Je gaat naar het beginscherm. Alle gebruikers moeten afgemeld zijn. Je drukt 2x de toetsencombinatie ctr+alt+del in. Je typt in het vakje gebruikersnaam:
administrator
In het vakje wachtwoord type je niets tenzij je ooit een wachtwoord hebt toegekend aan het administrators-account. Ben je dat wachtwoord vergeten, dan ga je naar: Start>Uitvoeren en je typt daar in: control userpasswords2 en je klikt op ok. Dan kies je in het volgende scherm het adminstrator-account en je klikt op: Wachtwoord opnieuw instellen. De rest wijst vanzelf lijkt mij.

René, hetgeen je beschrijft heb ik precies zo uitgevoerd. Hij start gewoon op, maar als ik dan naar de eigenschappen van de NTSF-geformatteerde schijf ga, kan ik geen rechten of wachtwoorden toewijzen. Zou het komen doordat ik met pro werk?

Kan dat niet alleen bij mappen?

Groetjes,
Bennie

Beste Gompie,
Mijn schijf is ook Ntfs en ook ik werk met de Xp-pro versie. Heb het voor de zekerheid nog even gecontroleerd en op die manier mijn Administrator wachtwoord veranderd, en het werkt gewoon zoals ik beschreven heb. Ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt met de eigenschappen van je schijf aanpassen. Daar hoef je nets aan te passen. Met het welkomstscherm bedoel ik het scherm wat je ziet nadat je opgestart hebt en de verschillende gebruikers kunnen inloggen.

Waarschijnlijk een domme vraag van mij , Waarom wil je als administrator inloggen ?Heb je nu geen beheerders rechten dan ?

speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan