Opstarten duurt lang door wachten op netwerk icoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Als ik mijn pc opstart duurt het 3min voor mijn netwerkicoon klaar is voordat kan ik OOK nog geen internetverbinding krijgen!


wat zou hierdoor de oorzaak kunnen zijn?
 
Kijk eens in het Apparatenoverzicht of alles ok is met de netwerkkaart.
 
Eerst maar eens beginnen met allerlei automatisch met Windows meestartende programma's uit te zetten! Zie nu al een enorme lijst in het systeemvak staan (uTorrent, ...)
Ik kan bijna wedden dat je dit probleem niet had toen je Windows pas had geïnstalleerd (incl. draadloos internet) en er (dus) nog geen programma's op waren geïnstalleerd.

Tijs.
 
met msconfig tablad ''opstarten'' alles uitgevingt maar hetzelde probleem:(
dus messchien tog iets met de internekaart of driver aan de hand.
 
Ik kan me herinneren dat je eerder ergens een ingebouwde Atheros wifi had en later er iets op USB bijgekocht had. Dus welke Wifi kaart heb je nu en welke driver gebruik je erbij?

Tijs.
 
Dat was voor een laptop.

Maar dit is op mijn systeem.
Maar opnieuw geinstalleerd en alle opstart apicataties uitgeschakeld, helpt niks,
Dus wat nu?
 
Dus welke Wifi kaart heb je nu en welke driver gebruik je erbij?

Laat ik er wel bij melden dat het koffiedik kijken is vanaf het forum wat nu precies de reden zou zijn voor de vertraging, nu blijkbaar het uitschakelen van automatisch opstartende programma's geen winst levert.

Tijs.
 
Probeer eens het volgende:
- de nieuwste driver voor de netwerkkaart downloaden
- uninstall de nu geinstalleerde driver van de netwerkkaart
- sluit de pc af, zet hem uit, stroom eraf, en verwijder fysiek de netwerkkaart (of zet disable hem in de Bios als het een mobo-onderdeel is).
- herstart de PC tot dat Windows volledig is gestart
- sluit nu windows weer af en zet de PC geheel uit (stroom eraf)
- plaats de Netwerkkaart weer terug.
- Zet de PC aan. Windows zal natuurlijk nu nieuwe hardware vinden. Ik meen dat Win 7 automatisch begint te installeren, maar als er een mogelijkheid is, dan zelf de (nieuwe) driver aanwijzen die geinstalleerd moet worden en anders daarna de driver vervangen door de nieuwe driver.
- dan herstart Windows.
Eens zien of dan het probleem verholpen is.

Als het dat niet is, gaan we over op plan B :)


NB! Let er goed op hoe snel windows start als de kaart eruit gehaald is of disabled.
Als het starten dan nog steeds traag gaat is duidelijk dat het NIET aan de netwerkkaart ligt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je onlangs nieuwe beveiligingssoftware geïnstalleerd? Andere firewall of antivirussoftware? De schijf al eens gedefragmenteerd? CHKDSK al eens gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan