Opstarten duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal

Ik heb al een paar weken dat mijn computer enorm lang over doet om op te starten.
Als ik bij start msconfig intyp en dan na opstarten ga heb ik de programma's die overbodig zijn al uitgeschakeld.

Ik heb ook geen virussen of spywere. Ik heb tune up ultities gebruikt. Maar niks werkt.

Iemand goede raad ?

Hier een screen van mijn msconfig ; http://yfrog.com/mzopstartj

Laatst bewerkt:
Naarmate een pc(configuratie) ouder wordt (lees : er steeds meer programma's op komen te staan) wordt deze trager, so it be, dat zal je moeten aanvaarden.

Wat je in ieder geval kunt doen is de C: schijf defragmenteren. Zal niet veel schelen, maar alle beetjes zijn welkom, begrijp ik uit je verhaal.

Tijs.

In aanvulling op wat Tijs schrijft zijn ook tooltjes als : Ccleaner wel handig om de register 'sleutels' van inmiddels verwijderde programma's op te schonen. Elke byte die in het register staat en die niet mee hoeft te worden opgestart scheelt weer een 0,001 (?) seconde opstarttijd.

Laatst bewerkt:
Schrijf defragmenteren heb ik gedaan. En CCleaner gebruik ik ook al een poosje.

Mijn computer is ongeveer 2 jaar oud, en precies dezelfde hebben we beneden staan, die over het opstarten maar 15 seconden doet. Daar tegen over staat wel dat mijn pc vaker wordt gebruikt.

Beschrijf de verschillen (softwarematig) tussen de pc's en je hebt (denk ik) het antwoord.

15 seconden is écht onmogelijk!!! (Wordt tijd voor een ander horloge voor je denk ik ................) Hebben wij het over hetzelfde : je drukt de stopwatch in op het moment dat de stroom erop gaat en je drukt de stopwatch weer in als je Explorer of Office kunt starten én die ook onmiddellijk start.

Zelfs een compleet kale Windowsinstallatie redt het m.i. (net) niet in 15 seconden.

Laatst bewerkt:
Dat scheelt ook niet al te veel. Ik heb niet veel programma's en helemaal geen spellen.
Die programma's die ik heb zijn bij die andere pc ook.

Naja ik zei 15 seconden :P Maar zal niet veel schelen hoor. Max 25 seconden en ik zit op het bureau blad. Op die andere computer dan )

Op het buroblad zijn is nog niet hetzelfde als comandogereed zijn. Zie mijn vorige bericht.

Nee dat is waar. Maar ik wou er mee zeggen dat de andere computer veel sneller is dan deze. ( en het is dezelfde computer, dus voorheen was deze ook snel )

En op die andere computer zal het ongeveer een minuut duren voor ik op internet kan.

Misschien is de configuratie van die programma's anders dan beneden. Voorbeeld: Kaspersky Antivirus kun je instellen om alle boot-bestanden te laten scannen bij opstarten. Zou je dat uitzetten, dan scheelt dat weer enkele seconden.

Mijn pc (oud beestje) start ook traag op (vooral door AVG Free antivirus in de huidige versie, heb ik het idee). Ik 'los dat op' door slaapstand te gebruiken. Duurt het 'afsluiten' wel langer, maar het 'opstarten' duurt weer veel korter! ;)

Tijs.

Kan je dat wat jij vertelde ' Kaspersky Antivirus kun je instellen om alle boot-bestanden te laten scannen bij opstarten.' ergens instellen

Samengevat (naar mijn mening): er is niets 'mis' met de machine, alleen zijn de vele aanwezige progjes opstartremmend geworden.

Stel dat je inderdaad Kaspersky Antivirus op beide computers hebt, dan zou je de instellingen naast elkaar kunnen leggen om de verschillen te bepalen.

En nee, ik heb (hier) géén Kaspersky (wel op de computer van mijn ouders, +- 180 KM verderop). Ik kan je dus niet gidsen m.b.t. die ene instelling die ik noemde.

Verder houd je de mogelijkheid van slaapstand waar ik al over sprak.

Tijs.

Maar ik versta onder slaapstand dat wanneer je weggaat hem in de slaapstand zet zodat die minder stroom verbruikt ?

Microsoft heeft (irritant genoeg) onduidelijkheid gecreëerd over de term slaapstand.
In de nieuwere versies van Windows (=Vista en Windows 7) is de 'originele' slaapstand (zoals bekend van XP) qua naam veranderd naar Sluimerstand (zie hier).

Ik bedoel dus (als je Vista of W7 hebt) Sluimerstand.
In Sluimerstand wordt helemaal geen stroom verbruikt, dit in tegenstelling tot stand-by (wat nu in Vista/W7 "slaapstand" heet), want daarbij wordt wél stroom gebruikt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan