Opstarten duurt minstens 5 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes Kleine

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hoi,

Ik heb een Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66 GHz. deze fluctueert tussen 2.66 GHz en 1.9 GHz.
Opstarten duurt minstens 5 minuten, afsluiten 2 keer zo lang.

Weet iemand of dit ligt aan me mobo (Asus P5K) of aan me cpu?

Alvast bedankt,

De geijkte zaken als:

defragmentatie,
schijfopruiming,
Ccleaner,
Ad-Aware 2007,
virusscan (hele systeem),

heb je allemaal uitgevoerd voordat je je vraag stelde?

Och, te veel om op te noemen.

Dit hele systeem is niet ouder dan 6 maanden.
Ccleaner en virusscan van het hele systeem draait bij iedere system start-up. Ad ware 2007 en hitman pro heb ik laatst gedraaid. Niks gevonden.

Tot een maand geleden heeft het systeem probleemloos gedraaid. Ploteseling werd het veel trager. Eerst AVG Internet Security en Ad aware en Hitman Pro gedraaid. Niks kunnen vinden.

Vervolgens van de Intel site een cpu identificatie programma gedownload. Deze zei dat de 2de core uitgeschakeld stond. Kan dat trouwens? CPUz bevestigde dit. Deze zag ook maar 1 Core. Progje van Intel afgesloten. Toen nog een keer Hitman Pro en G data gedraaid. Niks gevonden.

En nu het vreemde: toen ik daarna dat progje van Intel draaide zei deze dat de cpu oke was en zag alle twee de kernen weer. Ook in CPUz.

Als ik in het configuratiescherm het tabblad systeem open, zegt die de ene keer dat die draait op een kloksnelheid van 2,67 GHz. Als ik het tabblad dan afsluit en een seconde later weer open (of 5 minuten later, dat maakt verder niet uit) is tie gedaald naar een kloksnelheid van 2,00 GHz. en soms 1,9 GHz.

Het werkgeheugen is 3072 MB PC2-6400 van kingston.

Nog meer ideeen? Of iemand anders?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt.

Ik hoor het graag van je!

Laatst bewerkt:
Titel van de vraag aangepast.
stukken?? zegt niet zoveel over je probleem/vraagstelling.

Ik hoop voor je dat er nog garantie op zit. Als ik moest wedden, dan zou ik mijn geld voor 80% op een hardwareprobleem: moederbord of processor kapot zetten.

Ik hoop voor je dat er nog garantie op zit. Als ik moest wedden, dan zou ik mijn geld voor 80% op een hardwareprobleem: moederbord of processor kapot zetten.

Dacht al zoiets... was zelf ook tot de conclusie gekomen dat het of me mobo of me cpu moest zijn.

Iemand nog ideeen???

ik denk zeker meer dan 90% kans dat dit door de software komt. je computer kan traag lopen door de volgende dingen:

Virussen, spywares, adwares en alle andere malware.
(te)veel opstart programma's of onderdelen
fragmented schijf
(te)veel software
mislukte windows updates
onstabiele hardware component(en)

ik denk niet dat er eigenlijk een virus op je computer zit want als je zelf een scan hebt gedaan met g data en niks gevonden dan ga ik er vanuit dat er helemaal geen virussen op je computer zijn. je kan nog altijd voor de zekerheid een scan doen met counterspy de beste antispyware. alleen nu jij zegt dat je cpu niet een vaste frequentie heeft kan het probleem het aller meest door je cpu komen. als je het hebt gekocht met garantie van een winkel of bedrijf dan kan je het beste er na toe gaan. de moederbord is in orde denk ik.

van waar heb je het gekocht?

Ben counter spy aant downloaden..

Sta echt voor een raadsel. Ik baal van de hele situatie.
Het opstart bestand heb ik allang tot een minimum beperkt. Ook de niet aktieve processen en systemen staan zoveel mogelijk uit.
Zo heel veel software staat er niet op.

CPU is gekocht via cool-prices, heb er als het goed is gewoon garantie op. Ben al volop aan het mailen met ze, maar ze doen ontzettende moelijk...

Thanks anyway

Laatst bewerkt:
Welke anti-virus en anti-spyware software heb je daadwerkelijk geinstalleerd staan op je systeem?

je moet counterspy wel eerst updaten voor dat je een full system scan doet. ik heb G data uitgebrobeerd en het heeft mijn computer helemaal versloomd. hitman pro is ook niet aan te raden want het heeft wel heel veel nadelen. verwijder hitman pro en g data. gebruik eset smart security.

ow oops sorry.

Laatst bewerkt:
Welke anti-virus en anti-spyware software heb je daadwerkelijk geinstalleerd staan op je systeem?

Ik heb Internet security 8 van AVG als anti virus en anti spyware draaien.
De rest gebruik ik alleen als ik denk dat ik het nodig heb. AVG en Ccleaner starten met het systeem op, de rest niet.

je moet counterspy wel eerst updaten voor dat je een full system scan doet. ik heb G data uitgebrobeerd en het heeft mijn computer helemaal versloomd. hitman pro is ook niet aan te raden want het heeft wel heel veel nadelen. verwijder hitman pro en g data. gebruik eset smart security.

*KNIP*

Thanks voor de link, ben er mee bezig....

Laatst bewerkt door een moderator:
verwijder dan AVG en alle andere antivirussen, antispywares (behalve counterspy) en firewalls. installeer dan eset smart security.

verwijder dan AVG en alle andere antivirussen, antispywares (behalve counterspy) en firewalls. installeer dan eset smart security.

Dat is dus een zinloze actie wanneer TS alleen AVG geinstalleerd heeft staan zoals hij zegt!

ja dat weten we wel maar als je meer dan 1 antivirussen tegelijk draait is niet goed. dus ik weet eigenlijk niet wat je mij duidelijk wilt maken.

je bedoelt dat eset smart security en avg samen draaien betekent niet 2 antivirussen tegelijk?

Neeeeeeeee

Ik bedoel dit:

TS heeft nu 1 antvirus-programma draaien: AVG

Dat verwijderen en dan 1 ander programma installeren (Eset) kan dus de oplossing niet zijn, dat is toch niet zo ingewikkeld???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan