Opstarten duurt te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharp12

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Berichten
50
Ook ik heb problemen bij het opstarten. Het Intel logo blijft wel 2 minuten in beeld. Ik heb zelf het idee dat hij tijdens het opstarten iets niet kan vinden. Maar dat kun je helaas niet zien. Ik heb Hitmanpro, Ccleaner, Spy Sweeper al gebruikt. Gedefragmateerd. Via een programma Autorun gekeken wat er allemaal opgestart wordt. %temp% al uitgevoerd.
Al diagnostisch opgestart. Bij apparatenbeheer gekeken. Ik weet het niet meer. Iemand
nog een suggestie?
 
Schakel in de Bios opstarten van Logo maar eens uit,dat scheelt al.
Dowload dit progje eens
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Installeer en onder Rapport / Snelraport plaats dat eens hier,kunnen we verder kijken.
Hitman!! Gebruik liever de progammas apart ,heb je er ook beter zeggenschap over,wat wel en niet weg mag!!
 
Het verwijderen van het logo via Bios moet zeker via het register. Daar weet ik te weinig van.
ik ben bezig met het downloaden van dat programma. Kijken wat het wordt.
 
ik heb hier het snelrapport.
 

Bijlagen

  • Report.txt
    50,1 KB · Weergaven: 29
dit is de lijst van regcleaner/
 

Bijlagen

  • List.txt
    1,5 KB · Weergaven: 23
Sharp12 zei:
dit is de lijst van regcleaner/

Deze kunnen er volgens mij uit,het beste is dan om het 1 voor 1 te doen ,regcleaner maakt een backup dus kan je hem altijd terug zetten

Atipta, C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe, HKEY_LM\Run

Cmaudio, RunDll32 Cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd, HKEY_LM\Run

Desktop, N/A, Start Menu
Desktop, N/A, Start Menu (Common User)


Ldm, C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe, HKEY_CU\Run

Logitech Desktop Messenger, N/A, Start Menu (Common User)
Logitech Hardware Abstraction Layer, Khalmnpr.exe, HKEY_LM\Run
Logitech SetPoint, N/A, Start Menu (Common User)
Microsoft Works Update Detection, C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe,
Mmtask, C:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe, HKEY_LM\Run
MMTray, C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe, HKEY_LM\Run

PinnacleDriverCheck, C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe, HKEY_LM\Run
Prismsta.exe, Prismsta.exe Start, HKEY_LM\Run

TkBellExe, "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot, HKEY_LM\Run
 
dat zijn er heel wat. ik denk dat ik dat morgen(lees vandaag) ga doen.
Ati stond er volgens mij altijd al in. die andere programma's (Logitech ,musicmatch ect
kunnen er wel uit. Kun je dat via uitvoeren ms config ook doen of moet dat met regcleaner.
 
Beter met regcleaner i.v.m je backup,wel controleren dat hij aanstaat
 
ik heb eerst het een en ander programma verwijdert(logitech,realplayer,musicmatch) dat levert al een kleinere lijst op. Ik heb geprobeerd met regcleaner eerst iets te verwijderen
en weer terug te zetten alvorens de computer uit te zetten. dat lukte wel maar nu wil de compturen niet meer afsluiten omdat regcleaner niet te beeindigen is. Ik weet niet of ik hier meer door moet gaan. Ik zie in de lijst ook geen opvallende file waarvan ik zou denken die zou het kunnen zijn.
 
Nou ik heb toch geprobeerd met regcleaner het een en ander te verwijderen.
na desktop kon ik na het opstarten niet verder. Bij Prismsta ging het ook niet goed
dat is mijn internetverbinding. cmaudio bracht ook geen verbetering. ati is mijn videokaart
WkUfind is volgens mij de update van windows, dus eigenlijk loop ik nu vast . zou het via Hijack This nog te proberen zijn?
 
Je hebt het dus niet 1 voor 1 gedaan?
Nu is het de vraag wat te veel weg is.
In regcleaner zit gewoon de optie om het verwijderde terug te plaatsen,dus waar het fout is gegaan ??
 
ik heb het wel 1 voor 1 gedaan. maar toen ik desktop N/A menu verwijdert had en de pc
weer opnieuw opgestart had. bleef hij hangen bij met menu. Het opstarten duurde even lang. ik heb toen desktop weer terug gezet. Prismsta had ik ook verwijdert maar dat bleek de netwerkkaart te zijn. Die heb ik nu nog niet weer klaar. Ik ben ook bang als je iets verwijdert en de comp weer opstart en hij blijft hangen of zo. Je kunt dan niet bij regcleaner om alles weer terug te zette. Ik moet ook nog effe kwijt dat regcleaner ook vaak blijft hangen. Hij start niet op of bij het afsluiten van de comp. blijkt reg clean nog niet te zijn beeindigd. Ik durf dus niet zo maar alles te verwijderen.
 
Als uw een Cd met Driver van Moederbord hebt kunt u de netwerk kaart zo weer installeren.
Maar begrijp dat dit programma dus voor u niet ideaal is
 
dat met die netwerkkaart krijg ik wel weer goed. Maar het probleem met het opstarten
zie ik zwaar in. temeer omdat ik in de opstartlijst geen vreemde dingen zie. Ik probeer het via Hijack this en anders zit er niets anders op dan Windows opnieuw te installeren.In ieder geval bedankt voor de tips. de programma's die ik opgehaald heb geven een goed beeld van op opstarten.
 
Nou, een week verder, eindelijk de oplossing: De hele comp. overhoop gehaald, gedefragmateerd, Hijackthis, ccleaner ect. alle bestander veilig gesteld. Advies gekregen de harde schijf te vervangen blijkt het condens te zijn. Stekker uit/in Klaar.

gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan