Opstarten duurt uren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Polk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Polk

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Hallo,

ik heb een Acer laptop. hij deed het altijd prima totdat windows explorer 8 als update kwam. Nu duurt het uren (ca 5 tot 7 uren) als de laptop opstart, daarna doet hij het wel gewoon. Nu heb ik met msconfig.exe alle toepassingen en software uitgezet en toch duurt het toch nog uren. Herstarten vanuit msconfig.exe gaat wel binnen een minuutje. Het is het "koude" opstarten wat zo lang duurt.

Er is wel een ander probleem, hij kan soms de netwerk kaart niet vinden. Maar dit is al ruim een jaar zo en even opnieuw opstarten en het gaat weer goed. Enkel nu duurt dat dus een dag ofzo.

Heeft iemand nog suggesties?

Alvast bedankt.

Pedro

Hallo,

ik heb een Acer laptop. hij deed het altijd prima totdat windows explorer 8 als update kwam. Nu duurt het uren (ca 5 tot 7 uren) als de laptop opstart, daarna doet hij het wel gewoon. Nu heb ik met msconfig.exe alle toepassingen en software uitgezet en toch duurt het toch nog uren. Herstarten vanuit msconfig.exe gaat wel binnen een minuutje. Het is het "koude" opstarten wat zo lang duurt.

Er is wel een ander probleem, hij kan soms de netwerk kaart niet vinden. Maar dit is al ruim een jaar zo en even opnieuw opstarten en het gaat weer goed. Enkel nu duurt dat dus een dag ofzo.

Heeft iemand nog suggesties?

Alvast bedankt.

Pedro

Ik zou beginnen met systeemherstel en kijken of je probleem dan wel opgelost is...

weet je zeker dat je virus en spyware vrij bent ?

Heren bedankt voor jullie snelle reactie.

Jelle,

ik ben met systeem herstel terug gegaan naar oude toestanden van de laptop, maar ik raakte niet van het probleem af. Zijn er nog andere opties binnen het systeem herstel die ik kan gebruiken? zoals gezegd, met MSconfig.exe alles uit gezet en geen verbetering.

Ik was trouwens vergeten te zeggen dat bij die update van explore 8 het afsluiten toen erg lang duurde. Dit is waarschijnlijk de bron van alle ellende.

Puppie,

Ik denk dat ik virus vrij ben en spyware vrij ben. Maar hoe weet je dat zeker? Ik krijg hem nog opgestart en vind geen problemen in deze richting.

Groeten

Pedro

ga via het internet naar mbam download en installeer dit.
doe dan meteen een update en daarna een snelle scan....
wat vindt mbam?

mbam gedraaid in volledige controle en het heeft niets gevonden.

Ik begrijp niet waarom, als ik herstarten gebruik binnen msconfig.exe menu, het opstarten binnen een minuut lukt en als ik binnen msconfig.exe volledig afsluiten gebruik en dus de laptop met de aan-uit knop weer aan zet, dan duurt het opstarten 5 uur of meer.Ondanks het feit dat ik alles uitgezet heb in msconfig.exe.

Please advise.

Duurt het ook allemaal zo lang als je in de veilige modus opstart? (f8 tijdens het opstarten?)

Jelle, ik was op vacantie, vandaar dat het even duurde. F8 kende ik niet. ik ben nu ingelogd in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Het ging binnen een minuut. wat zegt dat nu?

Groet

pedro

Dat is niet erg hoor ;)
Hoop dat je een goed vakantie hebt gehad :)

De veilige modus ging dus in 1 minuut....
als je normaal opstart, duurt het dan nog steeds zo lang? :confused:

Jelle,

veilige modus gaat snel. Normale opstart raak ik nu steeds weer in de herstel modus en lukt opstarten helemaal niet meer. Ik ben begonnen met het updaten van alle drivers die ik bij Acer kan vinden via de veilige modus. Maar bij sommige lukt dat niet. BV. de bios kan alleen in de normale modus, maar daar geraak ik nu niet in.

Ik heb ook ergens gelezen dat het verwijderen van de plastic kaart in de kaartlezer en het erinsteken van een SD kaart wel helpt in dit soort situaties, bij mij dus niet. Ik ben thans bezig om hem uberhaupt weer eens opgestart te krijgen (de herstel modus omzeilen) en de bios te updaten.

Ik heb ook een register checker gedownload en wil deze er eens op los laten en kijken wat dat oplevert. Heb jij nog ideeen?

Groet

Pedro

Laatst bewerkt:
Dat het in de veilige modus zoveel sneller gaat is omdat er heel wat minder onderdelen worden geladen dan in de normale modus...

Het is dan natuurlijk moeilijk om zo uit te zoeken wat het dan juist is dat vertragingen teweeg brengt :confused: (zeker als je niet voor de pc/laptop zit)

Bios updaten kan je wel doen(weet wel dat het niet zonder gevaren is) maar ik denk niet dat het veel zal helpen :confused:

Ik weet niet welke register scan je wilt proberen, maar veel reclame vind je erover op het internet. Velen hiervan zijn wel echte scanners en gaan problemen herkennen maar als je die wilt verwijderen zal je eerst de volledige versie moeten downloaden...

Daarom raad ik je aan om de 30 dagen trial te downloaden van Tune up Utilities 2009

Als het geinstalleerd hebt zal je een beginscherm zien met 3 kaders(stel daar alles in wat nodig is) dan zal men gaan controleren wat er beter kan op je computer.
Voer deze dan uit en ga dan bijvoorbeeld eens wat gaan proberen met de registerscanner.

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan