Opstarten en systeemtijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo experts,

Ik wordt er langzamerhand gek van, daarom vraag ik jullie advies...

Het volgende probleem doet zich voor. Elke keer dat ik de pc aan zet, start deze op zonder beeldscherm. No video input luidt de boodschap. Op een bepaald moment start hij dan niet verder op. Enige wat dan rest is om op de reset knop te drukken en de pc opnieuw op te starten. Nu wil hij wel gewoon opstarten tot helemaal in windows xp.
Wanneer ik dus eindelijk in windows ben, moet ik elke keer de systeemtijd aanpassen naar de juiste tijd en datum! Ik heb gemerkt dat deze meestal 15 minuten is nadat ik de pc de vorige keer heb afgesloten. Dus ik sluit om 09.00 af. dan is de tijd bij de volgende opstart 09:15 uur ongeveer.

Wat zou hiervan het probleem zijn? Mijn moederbord langzaam te oud/kapot? Of een ander probleem?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Ja,simpel probleem

Bios batterij is leeg

Batterij vervangen en bios opnieuw instellen

En hoe doe je dat?
Kun je die opladen of wat? Ik heb daar simpel de ballen verstand van van dat soort dingen.....
hoe moet je je bios opnieuw instellen vervolgens..

Even dee kast open maken,dan zie je op het Moederbord een batterij zo groot als een Euro,die wip je er even uit.
Effe nieuwe halen,hetzelde en dan weer er in doen.
Opstarten en in wijdows kun je dan de tijd weer goed zetten.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft,maar mijn pc is de laatste tijd ontzettend langzaam. Net vorige week alles gereseted.. :confused:
gaat hij door een nieuwe batterij ook weer sneller werken?
In ieder geval bedankt voor je antwoord!!:D

Haal Dit eens op,installeren zonder de Yahootoolbar en laat dat zijn werk eens doen.
Doe erna eens Defragmenteren in Veiligemodes.

Even dee kast open maken,dan zie je op het Moederbord een batterij zo groot als een Euro,die wip je er even uit.
Effe nieuwe halen,hetzelde en dan weer er in doen.
Opstarten en in wijdows kun je dan de tijd weer goed zetten.

Ok, bedankt voor je antwoorden Bandit123.

klein vraagje nog: maakt het uit welk type batterij erin moet, speciale winkel? Als het ter grootte is van een euro zit ik te denken aan een soort horlogebatterij of zit ik fout?

Haal het er uit,en een beetje Elektro zaak heeft het.

Kunnen ze je gelijk de goede geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan