Opstarten en uitvallen na XP-SW update

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
278
Ik heb nu een tweede maal een nieuw XP home systeem geinstalleerd Dit is bij MS geactiveerd en daarna een SW update gedaan Daarna kreeg ik de melding dat SP2 klaar stond - met het installeren van SP2 verder geen problemen ondervonden.
Toen werd er wel gevraagd om de SW update functie aan te zetten en dat heb ik ook gedaan. De sw installatie wordt echter uitgevoerd als het mij uitkomt. Ik kreeg een mooi geel Icoontje rechts na enige tijd werken onder in het scherm dat er 43 updates klaar stonden om geinstalleerd te worden !!! Bijna allemaal beveiligingsupdates van XP Deze heb ik laten installeren en dan moet je het systeem opnieuw opstarten. Nu krijg ik een opstart scherm wat na enkele ogenblikken uitvalt en de spanning valt dan ook weg - alle lampjes gaan uit. Daarna start het syteem automatisch opnieuw en valt weer uit - dit tekens opnieuw ... niets reageert meer. Wat mij rest is de stekker eruit trekken. En na een tweede maal installeren
wat weer een dag heeft gekost heb ik dus het zelfde probleem - system start en valt uit en er valt niets meer mee te beginnen. Komt iemand dit bekend voor en wat moet ik nu doen ? vr. groet Peter
Systeem info : Intel 1.8Ghz - 756MB - 400Watt - WindowsXP home origineel
 
Laatst bewerkt:
Komt me niet bekend voor, het kan aan je software liggen, maar het zou ook goed kunnen zijn dat je computer misschien te warm loopt... Dat 1 van je koelers is uitgevallen...

Voor de software zou je in veilige modus kunnen starten, en een herstelpunt terug op je computer zetten, dan is het denk ik weer opgelost.

Voor de koelers, weet ik niet precies, misschien dat je in de bios kunt zien of ze draaien...
 
Uitvallen na een SW update van XP

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest - het systeem heeft een 400 Watt power supply - Het heeft goed gelopen ... en als ik deze update laat uitvoeren dan gaat het systeem aan en uit in enkele seconden.. Er is geen enkele functie die het doet, de
spanning valt weg en daarna start het systeem weer opnieuw, valt uit en start enzo EN dit is de tweede maal na een volledig nieuw systeem geinstalleerd te hebben. Alles werkte beide keren tot ik deze 43 updates die klaar staat installeer DAG SYSTEEM vr gr Peter
 
XP systeem valt uit na SW update

Ik heb nu ook het power supply vervangen om er zeker van te zijn dat dit het niet is...
Twee maal een nieuw XP systeem opgezet - sw updates uitgevoerd - daarna SP2
en toen de applicaties en alles werkte perfect .. Beide keren een waarschuwing dat er 43
updates klaar stonden voor installatie en na de installatie valt het systeem uit, start en stopt.. Ik zie het opstartscherm dus het dos scherm met de disks - daarna het XP scherm
en dan valt de spanning uit... daarna start het systeem weer opnieuw tot in de eeuwigheid
tot ik de stekker er maar uit trek. Geen idee wat nu te doen.. groet Peter
 
Probeer hem in veilige modus te starten, dan een systeemherstel erop, en dan niet updaten... of eventueel een paar dingen updaten.
 
PdeBruin zei:
Ik heb nu ook het power supply vervangen om er zeker van te zijn dat dit het niet is...
Twee maal een nieuw XP systeem opgezet - sw updates uitgevoerd - daarna SP2
en toen de applicaties en alles werkte perfect .. Beide keren een waarschuwing dat er 43
updates klaar stonden voor installatie en na de installatie valt het systeem uit, start en stopt.. Ik zie het opstartscherm dus het dos scherm met de disks - daarna het XP scherm
en dan valt de spanning uit... daarna start het systeem weer opnieuw tot in de eeuwigheid
tot ik de stekker er maar uit trek. Geen idee wat nu te doen.. groet Peter


wat dacht je ervan om die updates niet te installeren:confused:
 
Er zijn mensen die zijn pc wel up-to-date willen houden bas :)

Wat ik zou doen is gewoon update 1 voor 1 installeren en kijken of ik nog kan herstarten..

Dan rolt er vanzelf uit welke update de boosdoender is

Is wel wat werk maar ja je moet er wat voor over hebben :)
 
PdeBruin zei:
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest - het systeem heeft een 400 Watt power supply - Het heeft goed gelopen ... en als ik deze update laat uitvoeren dan gaat het systeem aan en uit in enkele seconden.. Er is geen enkele functie die het doet, de
spanning valt weg en daarna start het systeem weer opnieuw, valt uit en start enzo EN dit is de tweede maal na een volledig nieuw systeem geinstalleerd te hebben. Alles werkte beide keren tot ik deze 43 updates die klaar staat installeer DAG SYSTEEM vr gr Peter

er zal toch wel iets verkeert zitten lijkt me.
misschien slechte update binnen gehaald.
wat je kan doen is klik op mij computer dan eigenschapen.
geavanceerd dan op starten en recover kliken vink daar opnieuw opstarten uit.
en wacht tot je de bsod crash scherm krijg post dan de melding hier neer.
 
Laatst bewerkt:
er staan twee update's in SP2 die nakijken of je wel een legale of illegale windows hebt??,.
misschien is dat het probleem.
 
Telkens weg vallen en opstarten na update van XP

Ik heb een legale versie van XP Home edition - alleen ben ik naar een andere processor
met moederbord gegaan - en vandaar de volledige installatie. Nu heb ik alle hardware
incluis moederbord en bedrading uit de kast gehaald en weer opnieuw maar zeer zorgvuldig het geheel weer in elkaar gezet. Nu voor de derde maal een systeem op
de schijf gezet, zonder enige andere software en een voor een de update's afgelopen
ook de SP2 en daarna alles tot vandaag de dag -- een enorme klus als je naar de omvang
van alle beveiligingsbestanden alleen al kijkt. En de boel werkt nu naar behoren. Wat ik
denk dat er gebeurt is : Het AGP-SLI board van ASUS is nogal groot uitgevallen en
drukte tegen een van de harde schijven. Nu heb ik de opstelling zodanig verandert dat er
geen mechanische spanning meer voor kan komen.. misschien dat het grafische bord
sluiting maakte waardoor het power supply uitviel.. ? Ik weet het allemaal niet In ieder geval werkt de PC met alle software nu goed en is ook na twee dagen stabiel gebleken.
Met dank voor de opmerkingen en aanbevelingen. vr groet Peter
 
nu het gelukt is, maak dan gelijk een backup aan dat scheelt een hoop werk en tijdt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan