opstarten en

• Onderwerp starter Onderwerp starter patr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

patr

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2003
LS

Ik wend mij tot dit forum in de hoop van een vervelend probleem af te komen

UIteraard heb ik in dit forum gekeken naar gelijke problemen en vond zowaar een thread van 2 pagina's met een verwijzing naar:
Err Msg: Windows Encountered an Error Accessing the System Registry.
Hoopvol voor de eerste regel (want dat is mijn probleem) moest ik constateren dat de rest van het verhaal niet voor mij opgaat , omdat bij mij de "fout" wel hersteld wordt en ik daarna de computer gewoon kan gebruiken

Door deze tip eens verder gezocht in de Knowledge base van Microsoft, maar zonder echt succes

Waarom zo'n lange inleiding:
Wel ik hoop eigenlijk dat iemand hier het verlossende woord kan spreken over hoe ik dit op kan lossen (nee, ik kan geen XP op dit systeem zetten)

UIteraard heb ik de diverse register-opschoningstooltjes op de computer losgelaten, gescanned op virussen en adware

Het vervelende is dat als de computer eenmaal werkt en ik opnieuw opstart ik deze melding niet krijg
Dus heb ik dit zo'n keer of 6 gedaan in de hoop dat de computer niet meer terug zou kunnen keren naar het "gerepareerde" registerbestand echter zonder succes

Tot slot van deze lange post nog een screenshot voor het geval het niet helemaal duidelijk is

regfout.jpg

Bedankt in ieder geval al vast voor het lezen van mijn probleem en ieder oplossing is welkom
(tot en met de Format C: toe, maar dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen)

Wat is nu eigenlijk je probleem?
Want de melding zegt het al.
Probleem in het systeemregister dat windows zal repareren. Dat doet het blijkbaar ook want daarna heb je het probleem niet meer.
De reden dat er een fout in het systeeemregister ontstaat kan verlei zijn, maar programma's op onjuiste wijze beeindigen of software onjuist verwijderen, kan dit veroorzaken.

Mvg Sigma

Allererst bedankt voor de snelle responds

Ja zie je wel
Ik probeerde zo volledig mogelijk te zijn, maar toch niet dus (mea culpa)

Als ik het dus zogenaamd "gerepareerd heb"en daarna de computer afsluit ('s avonds voor het slapen gaan op de normale wijze zonder fouten) dan moet ik de volgende ochtend weer constateren dat ik hetzelfde probleem heb

Het is dus helemaal niet gerepareerd :(

Laatst bewerkt:
Jawel het is wel gerepareerd, want je kunt de hele dag werken.
Bij het afsluiten van de computer ontstaat het probleem opnieuw.
Er gaat dus blijkbaar iets fout bij het afsluiten.

Mvg Sigma

Ik heb het zelfde probleem gehad. Van alles geprobeerd en opgezocht. Zelfs na een format c bleef het probleem bestaan.
Het probleem zit in de combinatie win98 en MSN. Uiteindelijk heb ik win2k erop gezet en nu geen enkel problemen meer, nee zelfs een superstabiel systeem. Als je genoeg geheugen hebt, dan is win2k een echte aanrader.

Lijkt mij een plausibele conclusie die hier getrokken wordt

Is er misschien ook enig idee wat ik zou kunnen/moeten veranderen om te zorgen dat er afgesloten wordt met dit "gerepareerde" register
Ik sluit namelijk "gewoon" af via start ---> afsluiten en dit gaat precies volgens het boekje

Geplaatst door miem
Ik heb het zelfde probleem gehad. Van alles geprobeerd en opgezocht. Zelfs na een format c bleef het probleem bestaan.

Ja hier ben ik dus OOK zo bang voor (het topic in dit forum hierover gelezen te hebben)
Win2k is helaas geen optie op deze computer 500 MHz met 64 MB

De gedachte om bijv w2000 of XP te installeren vind ik ook niet slecht. Je systeem moet het natuurlijk wel aankunnen.
Overigens verbaast het mij dat na een format c een dergelijk probleem blijft bestaan, want dat wijst meer op een fout in de bios of een hardwarematige fout.

Misschien is het een optie om eens alle energiespaarprogramma's uit te zetten en dan te kijken of het probleem nog bestaat. Dit kun je doen in je configuratiescharm.

Mvg Sigma

Heren
jullie maken je naam meer dan waar

Er zit inderdaad MSN (voor de kinderen) op deze computer en de link in het vorige antwoord gelezen te hebben, ben ik er ook van overtuigd dat dit het probleem veroorzaakt

Zoals ik al zei is XP of win2k geen optie, maar ik kan misschien win ME proberen (keep my fingers crossed)

Ik ga wat rommelen, veranderen en spelen met de hier vermelde tips en wil jullie hartelijk danken

chapeau :(

OOPS

Ik was er eigenlijk al bang voor op het moment dat ik het bericht vertuurd had

Beschouw het "Heren" in dit geval als een luiheid van mij om er ook "en dames" bij te zetten.

En ik ben verheugd te mogen ontdekken dat het niet alleen leden van het mannelijk geslacht zijn die een computerprobleem weten op te lossen.

Ga zo door met het goede werk.

Ik snap er niks van..
Ik heb hetzelfde probleem namelijk ook.
Maar voordat we de Pc formatteerden hadden we ook Msn op de PC en toen had ik dit probleem helemaal niet..
Nu opeens wel...

Nu lees ik (in die link naar een oude thread) dat ik sleutels moet verwijderen, maar daar snap ik even niet zo heel veel van.:/
Een andere windows versie vind ik voor mezelf niet zo'n heel goed plan, (ben gewend aan 98se)
Kan iemand mij zeggen welke sleutel ik nou precies moet verwijderen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan