• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opstarten Excel zeer traag...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japie73

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Hé,

Ik maak gebruik van MS Office 2003, waarbij Excel en Word heel traag opstarten. Dit gebeurd eigenlijk alleen als ik op een Excel of Word document klik en niet als ik deze programma's opstart vanuit het Start menu en in een leeg werkveld kom. Ik weet niet hoe dit komt, kan iemand mij hiermee helpen???

b.v.d. Japie73

Beste Japie73 ;)

Het zou misschien aan je antivirus pakket kunnen liggen.
Dit kan je zien als je opstart en kijk onderaan dan op je tabblad rechts.
Werk je soms met Norton Antivirus.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny147,

Ik werk inderdaad met Norton Antivirus, maar ook hier heb ik naar gekeken. Bij het tabblad "configure" in Norton heb ik het vinkje uitgezet bij realtime protection, maar dat helpt niets! Verder heb ik het wisselbestand van het virtueel geheugen naar een andere schijf gezet, ook bij Excel heb ik de invoegtoepassingen in het menu extra uitgevinkt, een update van MS laten uitvoeren, Java script geupdate, niets helpt!! Het opstarten van MS Office documenten (gewoon simpele bestanden zonder toeters en bellen of macro's) duurt gemiddeld 30 seconden, echt belachelijk lang...Ik begrijp er niets van!

Groetjes, Japie73

Beste Danny147,

Ik heb nog eens verder gekeken op het forum onder MS Office algemeen. Ik zag dat daar iemand een soortgelijk probleem had. Als tip werd gegeven om via mapopties bij verkenner te kijken of de extensies bij bestandstypen wel naar het juiste programma verwijzen. Dit was bij mij niet het geval, nu draait het weer perfect! Bedankt voor de hulp.

Groeten, Japie73

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan