Opstarten gaat extreem langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
928
Hoi,

Na een paar maanden de snelheid van Windows 7 (64-bit) plezierig ervaard te hebben, is dat van de ene op de andere dag veranderd.

Zodra ik ingelogd ben, duurt het zo'n 8 a 10 minuten voordat ik alles kan doen wat ik wil. In die tijd duurt alles lang, de standaard opstart programma's zoals MSN, steam etc, kan je niet normaal gebruiken in die tijd. Alles duurt langer omdat de muisicoontjes blijven hangen, programma's reageren niet en herstelen zich weer, ga zo maar door.

CPU zit niet constant op 100%, maar zo rond de 25% wat me normaal lijkt. Geheugen zit ook niet vol, 40% zoals normaal. Ook geen processen die belachelijk veel geheugen innemen.

Dus, waaraan kan dit liggen?

I kheb al een paar dingen geprobeerd:
- Ccleaner m'n register laten opruimen en normale schoonmaak
- in msconfig wat onnodige opstartprocessen eruitgehaald zoals utorrent, steam etc.

Een herintsallatie van windows is de allerlaatste optie voor mij, die ik dus graag wil vermijden.

Alvast bedankt,

Maarten
 
Laatst bewerkt:
Met beide programma's gescanned. Malwarebytes vond niks, en spybot S&D vond een paar tracking cookies maar dat zal 't ook niet zijn. Verwijderen heeft dan ook niet geholpen.

Ook hoor ik af en toe het geluidje wat je hoort als je de computer uitschakelt, zo'n powerdown geluidje. Afgelopen 5 minuten 4 keer gehoord, maar het is niet elke x seconde.
 
Het lijkt mij een hardware probleem. Stukke koeler of voeding. Het is niet schadelijk voor de bestanden op je pc maar laat je computerboer even de boel doormeten. Ga niet verder met het gebruik van deze pc...(niet meer als strikt nodig :confused: )
 
Zoiets zal het zijn ja. Gisteravond hield 'ie er helemaal mee op. Veel verder dan het windows 7 loadcsreen kwam 'ie niet.

Dus toch weer een herinstall geprobeerd, maar na een half uur kwam 'ie nog steeds niet verder dan "Starting up installation..." heb ik het opgegeven. Bovendien bleef 'ie ook weer die shutdown klikgeluidjes maken af en toe.

Voeding is zo'n ruk merk, x-gear, dus misschien heeft 'ie het na een jaartje begeven.

Bedankt voor jullie raad iig, ik laat het verder over aan de lokale pc winkel:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan