opstarten geen explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkSoul

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
151
hallo
als ik mijn xp opstart
blijven de picto's en start menu's weg
dit ligt aan explorer.exe
ik kan het wel tevoorschijnhalen met taakbeheer
maar dat moet eens stoppen iemand een idee
 
Probeer is een Systeem Herstel punt voor dat je dit probleem had. (paar dagen / weken terug?)
 
dat had ik gisteren gedaan
start ik op gebeurt het zelfde :(

tip: volgens mij heeft mijn broertje windows xp black ofzo gedownload en toen gebeurde het hoor ik net van hem
 
Oke, gooi dat eerst eens van de pc af. Als je dat hebt gedaan scan dan even met een online scanner op virussen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit kan maar gooi explorer.exe inde map opstarten bij de startmenu alle programma's
 
"

I copied explorer.exe from my work computer and then I booted up my home computer (Which is the one that wasn’t working) in safe mode with command prompt (F8 key from memory while PC is booting up) and copied it from my USB stick to C:\windows directory.

Next time I logged on my taskbar was there and stayed there. "

Vertaling:

Ik heb explorer.exe gekopieert op een USB stick, vanaf mijn andere computer, Onder het opstarten ben ik naar ' Veilige modus' gegaan door op F8 te drukken tijdens het opstarten. Vervolgens heb ik explorer.exe van de USB stick geknipt en in de map C:\Windows\ gezet, Ik heb mijn PC ge-reboot en toen werkte explorer.exe zoals het moest werken.
 
Ik heb ditzelfde probleem gehad en als volgd opgelost:

You have to set the default value for the windows shell setting:

In the Windows Registry (open 'regedit')
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\winlogon\

Set 'Shell' variable = 'Explorer.exe'


Vertaling:

Open via "uitvoeren" in menu start "Regedit"

Ga naar de volgende lokatie: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\winlogon\


En verander de "Shell" variabele terug naar 'Explorer.exe'

Als het klopt staat r bij jou nu waarschijnlijk iets anders end at moet je weer terug veranderen. Ikzelf had dit bij een neiwue laptop die een vriendin bij me bracht. Met deze oplossing heb ik het voor elkaar gekregen dat Explorer weer gewoon opstart.
 
ik ben je eeuwig eeueeuwig eeuwigwig eeuweeuwig eeueeuwig eeuwigwigeeuwig eeuwigig eeuwigeeuwig eeuwigeeuwig eeuwigeeuwig eeuwig

eeuwig eeuwig
eeuwig eeuwig
eeuwig eeuwig

Dankbaar :D:D

het werkt
 
Gelukkig :thumb:

Heb zelf ook een hele poos naar een oplossing voor dit probleem moeten zoeken. Dus ben blij dat het voor jou ook werkt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan