Opstarten heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Een computer start sinds vanmorgen beláchelijk langzaam op.
Wanneer hij aan wordt gezet blijft het scherm op zwart, gaat het aan-lampje niet aan
en brand het 'trommel-lampje' constant. Na een minuut of vijf á tien merkt de monitor
pas een input (de monitor springt aan) en start Windows op. Ook dit duurt langer dan
normaal.

Spyware is uitgesloten, hij is van de week opnieuw geïnstalleerd en sinds dien is er
enkel wat muziek gespeeld, een aantal veilige websites bezocht en wat ge-MSN't.

Iemand enig idee hoe we hem wat sneller aan de praat krijgen? Of einde verhaal?
Defragmenteren, schijfopruiming en dat soort fratsen haalt niets uit... Clean install?

Behalve de standaardapparaten is er enkel een netwerkkaart bijgeprikt.
Hardware teveel kan dus ook niet de boosdoener zijn.

Net liep Windows vast en is de computer opnieuw opgestart. Toen verscheen de melding
dat er een bestand beschadigd was. Ik kon niet meteen het forum opdruiken, aangezien
ik in mijn eigen kamer grote schoonmaak aan het houden was en mijn laptop even ergens
anders stond. Maat war hoor ik opeens uit de andere kamer? XP opstarten...

Even herstarten en kijken wat'ie doet?

Ohw, nu hoor ik hem opnieuw opstarten.
Opvallend is trouwens dat hij geen verbinding met het netwerk maakt...

Laatst bewerkt:
Systeemherstel naar gistermiddag gedaan. Wilde nog steeds niet connecten met het
netwerk. Na een paar in- en uitschakelingen en wat reboots werkt alles weer...

Vreemd probleem, vreemde oplossing... Vreemde dingen, die computers... :p

Het was de voeding. We hadden nog een wat sterkere voeding in huis, zo goed als nieuw.
Voor het eerst heb ik dus de PC opengemaakt om er iets uit te slopen. Behalve een
netwerkkaartje of iets dergelijks plaatsen heb/had ik geen ervaring. De oude voeding losgehaald
en uit de kast verwijderd, De nieuwe voeding met pijn in m'n buik geplaatst, en de computer
starte weer op als een spaceshuttle...

Inderdaad, bedankt. Wel komt er nu nog een vraag bij. Het begon met een opstartprobleem:
scherm bleef zwart, er gebeurde niets. Toen werd het een systeembestand dat niet
gevonden kon worden. Vandaag deed hij weer niets, ook niet na uren wachten.

Zou het met elkaar te maken hebben en dien ik maatregelen te nemen of heb ik gewoon
weer eens een rotweek?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan