opstarten in andere taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo, een vriendin van ons heeft win 98 op de pc en die start op in het Nederlands. Haar vriend is Italiaans en nu kreeg ik de vraag of het mogelijk is dat als hij de pc opstart deze in het Italiaans opstart of naar Italiaans omgezet kan worden.

groetjes

ik heb geen win98 maar voorzover ik weet kan je niet windows in een andere taal zetten dan zou je de windows met de cd met die taal die je wil erop moeten installaren.

Dan moet je aan een Italiaanse win 98 raken :p :evil: dit lijkt me wel wat lastig, mss kan je beter kijken voor een engelse versie als hij dat een beetje verstaat. Dit lijkt me al makkelijker.

Ik vreesde al zoiets, ik zal er een cursus nederlands op instaleren dat moet ook lukken.

Bedankt en groetjes.

Ja,je zal Win Italiaans moeten installeren.Je kan deze naast de nederlandse versie installeren,als je schijf groot genoeg is,dan krijg je een dualboot,en kan je kiezen of je ned. of it. wil opstarten.

Bij win95/98 krijg je niet automatisch een dual-boot, hiervoor is een bootprogramma nodig.

Geplaatst door Tiborv
Bij win95/98 krijg je niet automatisch een dual-boot, hiervoor is een bootprogramma nodig.

Ja sorry Tiborv,je hebt gelijk.
Bootmagic is dan wel een oplossing.

Prima, dus als ze bootmagic aanschaffen moet ik er wel uitkomen. Ik ken de pc niet dus weet ook niet hoe groot de hd is, maar dat is geen probleem het ging over de dual boot en als ik dat zo kan oplossen kunnen ze kiezen tussen bootmagic of win xp aanschaffen? Ik meen dat win xp wel een dual boot aankan.

groetjes

Geplaatst door khk464
Prima, dus als ze bootmagic aanschaffen moet ik er wel uitkomen. Ik ken de pc niet dus weet ook niet hoe groot de hd is, maar dat is geen probleem het ging over de dual boot en als ik dat zo kan oplossen kunnen ze kiezen tussen bootmagic of win xp aanschaffen? Ik meen dat win xp wel een dual boot aankan.

groetjes

Win XP kan wel omgaan met dualboot....!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, bedankt, dan is deze vraag ook alweer opgelost

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan