Opstarten in DOS modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hondje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Berichten
95
Hoe start ik windwos op in de dos modus [Windows XP Home Edition]? Ik heb er zo'n diskette voor gemaakt, maar het vage is dat in mijn bios onder boot alleen bootable devices, hard drive en atapi cd rom drive zie en geen A:. Heb deze volgorde op alle mogelijke manier veranderd, maar de pc boot niet vanaf de diskette.
 
Geplaatst door krugar
als je coputer opstart F8 drukken

Dan kom je toch in veilige modus? Daar heb je nog geen optie om naar Dos te gaan.

@Hondje, Heb je boot van floppy ook op enabled staan? Die staat er meestal vlak onder.
 
Met F8 dan krijg je tog een hele lijst met optie's en daar staat dos volgens mij wel bij :) ik kan het ook helemaal mis hebben:(
 
Win XP heeft geen 'DOS' modus meer; hooguit een herstelconsole, als je die geinstalleerd hebt

Je zult dus een manier moeten vinden om van een diskette op te starten, of een Dos bootdisk op een CD branden (make bootable cd) en dan vanaf CD-rom opstarten.
 
Geplaatst door krugar
Met F8 dan krijg je tog een hele lijst met optie's en daar staat dos volgens mij wel bij :) ik kan het ook helemaal mis hebben:(
Ja, men kunt middels F8 in Dos komen, je hebt het dus niet mis.

Dennis.
 
Geplaatst door Hondje
Hoe start ik windwos op in de dos modus [Windows XP Home Edition]? Ik heb er zo'n diskette voor gemaakt, maar het vage is dat in mijn bios onder boot alleen bootable devices, hard drive en atapi cd rom drive zie en geen A:. Heb deze volgorde op alle mogelijke manier veranderd, maar de pc boot niet vanaf de diskette.

Misschien een stomme vraag, maar wat is je einddoel?

Je kan hier op helpmij een opstartdiskette downloaden. Hier kun je de helpmij opstartdiskette downloaden :)

s6 ermee :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door krugar


Misschien een stomme vraag, maar wat is je einddoel?

Je kan hier op helpmij een opstartdiskette downloaden. Hier kun je de helpmij opstartdiskette downloaden :)

s6 ermee :thumb:

een andere os installeren.
 
Geplaatst door buick
Win XP heeft geen 'DOS' modus meer; hooguit een herstelconsole, als je die geinstalleerd hebt

Je zult dus een manier moeten vinden om van een diskette op te starten, of een Dos bootdisk op een CD branden (make bootable cd) en dan vanaf CD-rom opstarten.

hoe maak ik het bootable?

edit: Als ik een ms dos opstartdiskette maak via windows zegt ie; I/O fout opgetreden.
 
Laatst bewerkt:
Zo, eerst eens met F8 opgestart:D Meningen zijn ZO verdeeld. Ik was ervan overtuigd dat xp helemaal niets meer van Dos had. Ik heb er ook helemaal niets van Dos bijstaan. Enige wat in de buurt komt bij mij is veilige modus met opdrachtprompt. Maar daar kun je alleen interne Doscommando's gebruiken.

Best lijkt me toch om met een opstartdiskette te werken:)

Ik ben het dus met Buick eens.
 
Geplaatst door Hondje


een andere os installeren.

Ok en het os die je wilt installeren is boootable anders zou je met een win 98 cd als je die hebt? in dos kunnen komen en dan een format geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan