Opstarten: In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacco63

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Als ik mijn PC opstart krijg ik deze foutmelding:

In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Verder heb ik niets! Geen Taakbalk, geen start menu en de rechtemuis toets doet het ook niet.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik ook, je hebt waarschijnlijk een virus gemaakt in vba opgelopen.
Want je kunt de rechter muis alleen niet gebruiken op je bureaublad en de explorer voor je bestanden he?
Als je vista hebt kun je dit makkelijk oplossen:
druk op ALT als je in de explorer bent.
Voor zover ik weet kun je de andere problemen niet meer oplossen :(
(Ik op mijn pc dus ook niet)

Hoi Kayle,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb geen Vista, maar XP met SP3.

Via Taakbeheer kan ik wel de Internet Explorer (7) opstarten en gewoon internetten.
Via mijn webmail kan ik zelfs bestanden van mijn harde schijf toevoegen aan een mail.
(Dat is toch ook Verkenner-functionaliteit ?)

Ik heb geen idee of er ergens een virus actief is. Doordat ik geen enkel icoon en taakbalk zichtbaar heb, kan ik de virusscanner niet starten, of zien of deze al draait.

Het probleem doet zich dus meteen bij opstarten al voor, direct nadat ik mijn keuze voor een gebruiker gemaakt heb.

En als je dan via:
Start > Alle programma's > Opstarten(of iets dergelijks) > en dan onbekende bestanden uit deze map verwijderen. (Dit zijn alle bestanden die bij het opstarten van de computer ook opstarten, je moet vooral op bestanden letten die op .vbs eindigen)

Ik heb geen Start knop en deze komt ook niet via "Ctrl-Esc".
Het scherm is helemaal blanco.

Het enige wat werkt is "Ctrl-Alt-Del" waarmee ik dan processen kan starten, zoals iexplore.exe.
explorer.exe via deze weg opstarten resulteert in dezelfde foutmelding als ik krijg bij opstarten.
Ook kan ik via deze weg de Dos-box opstarten. Zo zou ik naar de folder "Opstarten" kunnen gaan.
Waar zit deze ?

Laatst bewerkt:
Ik weet het niet zeker maar ongeveer... (Ik zet ertussen wel nog een voorbeeld)
Ga naar de schijf waar je windows hebt geinstalleerd. Waarschijnlijk schijf C:
Code:
cd c:
Dan ga je naar de map windows (als de code hieronder niet werkt typ je 'dir' en dan kun je alle mappen zien op de schijf c: (of d: ofzo...) Meestal maak je de fout met hoofdletters
Code:
cd /windows/
Dan ga je naar de map opstarten (hetzelfde geld hier, typ 'dir' bij problemen)
Code:
cd /opstarten/
Nu nog alle rare bestanden verwijderen
Code:
dir
delete raarbestand.extensie

Dit zou dan de oplossing moeten zijn, maar ik heb gelezen dat je ook een virus kan maken dat zichzelf aanroept met een programma dat overal op de pc kan staan... Maar laten we hopen dat dit het geval niet is... :rolleyes:

Succes:thumb:

(laat nog iets van je weten :D

Ik heb geen Start knop en deze komt ook niet via "Ctrl-Esc".
Het scherm is helemaal blanco.

Het enige wat werkt is "Ctrl-Alt-Del" waarmee ik dan processen kan starten, zoals iexplore.exe.
explorer.exe via deze weg opstarten resulteert in dezelfde foutmelding als ik krijg bij opstarten.
Ook kan ik via deze weg de Dos-box opstarten. Zo zou ik naar de folder "Opstarten" kunnen gaan.
Waar zit deze ?

mischien al lang opgelost, maar als je de install cd van windows in de pc zet. Kun je na het opstarten de functie: windows herstellen (of iets dergelijks kiezen). Dan ff laten draaien en dan ben je zo ver om de pc (waarschijnlijk) weer te gebruiken. Als de cd niet werkt kun je het beste in de bios de instellingen veranderen dat de pc van de cd speler opstart.
gr. Kayle

Eerst ff dit:
explorer.exe is de windows verkenner en heeft niets met internet te maken. (Althans in eerste instantie)
Iexplorer is je internet browser en heeft wel met internet te maken.
De map "opstarten" heeft niets te maken met alle opstartende programma's.
De foutmelding geeft aan dat er problemen zijn met je verkenner (lees register)
Je zou Ccleaner kunnen proberen en het register kunnen laten opschonen ,als dat al lukt.
Anders moet je het register opnieuw schrijven http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1871075#post1871075.
Volg de link (Mbam) in mijn handtekening en draai dat eerst!
Start 's op in de veilige modus(meestal F8) en kijk of je de foutmelding nog krijgt,zoniet probeer je te herinneren welke programma's je de laatste tijd hebt geïnstalleerd,probeer anders eens 'n systeemherstel te doen naar een datum vóór het probleem zich voordeed!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan