opstarten (in msconfig) op te schonen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb het idee dat het tabblad Opstarten bij msconfig steeds voller wordt? Ik kan wel dingetjes en progjes uitvinken maar ZE BLIJVEN ER WEL IN STAAN ook al heb ik de programma's soms zelf ook verwijderd!

Hoe kan ik zaken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit meer nodig heb uit msconfig>opstarten verwijderen?

Geplaatst door hendricus
Maak eens een logfile met Hijackthis, een prog om onjuiste startups op te sporen en te laten verdwijnen ...en nog veel meer. Plaats je logfile in deze thread, waar je ook de link naar Hijackthis vindt.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=125554

Dat is niet wat Robotto bedoelt denk ik, Robotto bedoelt dat hij wat zaken in zijn MSconfig heeft uitgevinkt, zelfs de programma al heeft verwijderd, maar toch blijven de (on-aangevinkte) zaken staan in de MSconfig.

inderdaad!

Caspar107, wat jij zegt is idd wat ik bedoel.
De thread van hendricus heb ik wel gebruikt, en via een logfile van hijackthis heb ik wat tips gekregen die uiteindelijk ook werkten.
Toch blijft het raar dat bepaalde uninstallers etc. de opstartbestanden in msconfig schijnbaar ongemoeid laten............

Ook kan ik met een registrycleaner e.e.a. verhelpen volgens Pieter Arntz maar ik ben hier niet echt een liefhebber van (blijft tricky als je niet weet wat je doet)

Verhoog: ik zal het lezen maar zal hier ook wat tijd voor moeten nemen...;-)

Laatst bewerkt:
Bij Windows 98 kon je in RUn- de vermeldingen die je had uitgevinkt weghalen. Is dat bij XP ook mogelijk? Ik kan in het register de uitgevinkte vermeldingen van "MSCONFIG Opstarten" niet vinden.

Hoi Pablo,

Bij kun je in het register deze oude verwijzingen verwijderen door:
regedit=>hkey_local_machine\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg.

Daar staan bij mij de door mij uitgezette opstartverwijzingen.

André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan