opstarten in msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
hoi,

een vraagje.
in uitvoeren ==> msconfig ==> tabblad opstarten staan 25 proggies en ingangen waarvan er slechts 8 aangevinkt, de meeste zijn van verwijderde software, hoe kan ik deze verwijderen ??

thx

ik gebruik reds system mechanic pro 4, maar de nodige optie ben ik nog niet tegen het lijf gelopen ...

Start, Uitvoeren, Regedit.
Ga vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Daar vind je 7 mappen: Run, Run-, Runonce, RunOnceEx, RunServices, RunServices- en RunServicesOnce.
In Run, Run- en RunServices zul je waarschijnlijk alles vinden wat je weg wilt hebben, maar kijk voor de zekerheid al die mappen even na.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Start, Uitvoeren, Regedit.
Ga vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Daar vind je 7 mappen: Run, Run-, Runonce, RunOnceEx, RunServices, RunServices- en RunServicesOnce.
In Run, Run- en RunServices zul je waarschijnlijk alles vinden wat je weg wilt hebben, maar kijk voor de zekerheid al die mappen even na.

Guus.
ik heb alleen de eerste 4 mappen die je vermeldt, en daar staan de items niet in :confused:

Toch wel jammer dat de vraag in 'diversen' stond. Aangezien er al zoveel antwoorden zijn sluit ik 'm niet maar heb ik de vraag verplaatst.

Geplaatst door de jean
ik heb alleen de eerste 4 mappen die je vermeldt, en daar staan de items niet in :confused:
Dan is dat in XP waarschijnlijk weer anders dan in Win 98, dat ik gebruik.
Maar in Regedit kun je ook het register doorzoeken, dus zoek gewoon eens op de naam van zo'n programma dat je wilt verwijderen. Grote kans dat je dan in de goede map terechtkomt.
Of kijk eens in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Guus.

Geplaatst door Tiborv
Toch wel jammer dat de vraag in 'diversen' stond. Aangezien er al zoveel antwoorden zijn sluit ik 'm niet maar heb ik de vraag verplaatst.
sorry .

Hallo,

Volgens mij kan je gewoon in msconfig op de niet aangevinkte bestanden op je rechter muisknop drukken en dan verwijderen kiezen. ( Ik heb W2K, en daar bestaat geen MS-config als zodanig, vandaar de volgens mij)

Je kan ook even een progje dat Startup Controlcenter heet downloaden. Dat is ook een soort MS-config. Daar kan je ook via de rechter muis knop de ongewenste programma's verwijderen.

MVG,

Mavaros

Geplaatst door mavaros
Volgens mij kan je gewoon in msconfig op de niet aangevinkte bestanden op je rechter muisknop drukken en dan verwijderen kiezen.
Nee, dat werkt niet zo.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Maar uiteindelijk krijg je toch die voor Win XP.
Dan is dat mischien gewijzigd, dat ik nog met Win2000 werkte, kreeg ik de Msconfig van Win98(se).

Hallo,

Daarmee kun je zorgen dat die programma's niet opstarten, maar daarmee zijn ze nog niet uit MSconfig verwijderd. Ze zijn dan alleen uitgeschakeld.

Ik dacht dat ze dan ook verwijderd werden.

Het register is (wat al is beschreven) een goede oplossing.

MVG,

Mavaros

Geplaatst door mavaros
Hallo,

Ik dacht dat ze dan ook verwijderd werden.

Het register is (wat al is beschreven) een goede oplossing.

MVG,

Mavaros
de lijst die ik in msconfig/opstarten zie vind ik NIET terug in het register ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan