Opstarten in normale modus blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuw01

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Goedemiddag,

Ik had mij een andere pasen voorgesteld. Na opstarten vanmorgen krijg ik continue melding van "security tool" met de melding dat mijn systeem geinfecteerd zou zijn. Deze security tool, die je kunt aanschaffen blokkeert werkelijk alles in de normale modus. Kan niet bij outlook, word, excel enz. en de melding verschijnt iedere minuut. Naar de veilige modus gegaan, daar mijn antivirus, anti-spyware en hitman pro laten draaien. Ik bleek 2 trojans (de Kryptik versie) te hebben en 4 malwares. Hoe dat mogelijk is met een antivirus, firewall en hitman pro is mij een vraag.

De 2 trojans (~temp61 en ~temp582) en de malware bestanden die vermeld stonden in de scan heb ik opgezocht en verwijderd. Daarnaast heb ik al mijn tijdelijke internetbestanden verwijderd.

Als ik nu in de normale modus opstart, kom ik tot het "welkom" scherm en dan blijft hij hangen en even later krijg ik een heel blauw scherm (geen bureaublad), dus toegang tot niets, terwijl ik via de veilige modus wel toegang tot mijn bureaublad en alle programma's krijg.

Ik heb verder geen bestandjes verwijderd, alleen de bestanden die de scan aangaf. Heb voor de zekerheid van al mijn bestanden een back-up gemaakt op een extern geheugen.
Wat zit hier nu nog fout, waarom kan ik wel in de veilige modus aan de slag en blijft de normale modus hangen.

Bedankt alvast, ondertussen puzzel ik even verder. Ben toch al vanaf half tien bezig.

Groet, Esther

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb het programma in de veilige modus gedownloaded, maar ik kan het alleen in de normale modus uitvoeren. In de normale modus heb ik geen toegang meer tot Internet Explorer. Ik kan dus niet verder.

Ondertussen ben ik er achter dat onder al mijn bestanden een onbekende gebruikersaccount zat. Deze heb ik bij alle bestanden verwijderd en herstelt in de gebuikersaccount en administrator account. Heeft iemand nog enig idee of dinsdag de computer maar naar de computerwinkel brengen. De Trojans zijn eruit, maar de normale modus werkt niet meer, om voortaan alleen nog in de veilige modus te werken, lijkt mij niet handig.

Groet, Esther

Het probleem met hitman pro is dat hij vaak systeem bestanden aan ziet voor virussen ik zou hitman pro dus ook niet aanraden:confused:
En hoe weet je zeker dat de virussen weg zijn?
Heb je al eens een online scan gedaan: klik

Ik heb inmiddels een scan via Malwarebytes gedaan, daar kwamen 6 infecties/bedreigingen uit. rogue.security 3x, malware.trace 2x en rogue.multiple.
Daar heb ik ook een log van opgeslagen. Hitman Pro had inderdaad niet alles te pakken, voor mij ook weer een les :confused: Ik ben een handige gebruiker, maar absoluut niet ICT technisch.

Malwarebytes heeft alles verwijderd. Opnieuw scan gedaan, kwam nu niets meer uit. Opnieuw opgestart via de normale modus en na het Windows Welkom scherm, wederom alleen een blauw beeld. In de veilige modus kan ik nog wel alles doen. Het probleem blijft dus.

Via Kaspersky een eeuwig durende scan gedaan, kwam niets uit. Geprobeerd een Hijack bestandje te maken, maar ik krijg Hijack niet geinstalleerd op de veilige modus. Kortom ik weet het zo langzamerhand niet meer, sinds ik vanmorgen om half tien ben begonnen, zijn de virussen verwijderd volgens de scans, maar als ik in sommige documenten onder eigenschappen kijk zie ik bij beveiling weer die onbekende account staan! Wat in zou houden dat niet alles weg.

Ik zit er heel hard aan te denken. Alles te deleten en Windows opnieuw te installeren.
Groet, Esther

Laatst bewerkt:
Malware bytes is maar voor een bepaald soort virus. Daarom zeg ik probeer eens een online scan want die kunnen niet aangetast zijn door een virus:thumb:
Als daar niks uitkomt kun je wel het best windows opnieuw installeren denk ik

Hoi Guido,

Geprobeerd, maar krijg een foutmelding waardoor hij niet te installeren is.
Ik ga de hele boel formatteren en Windows er opnieuw inzetten. Heb het de hele dag geprobeerd en ik denk dat dit zoeken naar een speld in een hooiberg wordt. Ik heb gelukkig back-ups van mijn belangrijkste files en outlook. Het overige verlies neem ik voor lief. Dank in ieder geval voor je hulp, stel ik zeer op prijs.

Groet, Esther

Ja, aangezien het al zo zit denk ik dat als het virus gevonden werd u computer alsnog niet de oude zal worden. Ik elk geval succes:thumb:

de lijdensweg heeft nog geen einde. Ik krijg de c schijf niet geformatteerd.
Als ik de opstart cd van Windows erin stop als ik via de normale modus heb opgestart, dan gebeurt er niets behalve het befaamde blauwe scherm. Start ik in de veilige modus op, dan doet de cd ook niets en krijg ik de melding dat de c schijf niet geformatteerd kan worden. Grrrr, zelfs als ik rucksichtlos de hele boel eruit wil gooien, lukt het nog niet. Er vliegt hier boven mijn hoofd volgens mij een dikke duivel en die moet nu toch eens neergeschoten worden :confused:

Tja dit word lastig ik weet hoe het moet.
Je moet eerst zorgen dat je in het boot menu komt. Dat is waarschijnlijk als de computer opstart op delete drukken.
Dan zoek je boot devices op en dan moet je ervoor zorgen dat de cd-rom speler als eerste staat aangegeven kijk maar of dat lukt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan