Opstarten ineens traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathje

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2000
Nooit geen problemen gehad met mijn Medion PC. Draait snel en goed.
Ik laat regelmatig antispywareprogramma's en CCleaner draaien.

Sinds enkele dagen gelden gaat het opstarten ineens niet meer zoals het moet. Als ik heb aanzet komt eerst het "Intel insite logo" ongeveer 5 minuten in beeld. In de PC hoor je geen geluid. Daarna wordt het scherm ongeveer 1 minuut zwart. Dan komt er ineens een cursor rechtsonder in beeld en even later verschijnt het XP-logo. Dit logo blijft ongeveer 2 minuten staan. Daarna wordt windows opgestert en alles loopt als een zonnetje. Totaal geen problemen meer.

Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd, maar dat bleek niet nodig te zijn geweest. Het opstartprobleem blijft nog steeds.

Weet iemand raad?

Medion :confused: tja maakt de kast maar eens open, grote kans namelijk dat er een of meer condensators bol staan en mischien wel al lekken. Bij medion borden is dit namelijk meer regel dan uitzondering.

brakkeleer zei:
Medion :confused: tja maakt de kast maar eens open, grote kans namelijk dat er een of meer condensators bol staan en mischien wel al lekken. Bij medion borden is dit namelijk meer regel dan uitzondering.

aja, wie zegt dat op basis van wat ???

Ik... op basis van ervaring op mijn werkveld. Medion pc's houden het meestal niet zo heel gek lang uit ( ik heb het hier tussen de 1-2 jr.)Heel af en toe kom ik er een tegen die 3,5-4 jr. oud is.

Maar ik zat er inderdaag wel naast. Ik had het bericht niet goed gelezen ...... vooral wat er op het einde stond. Het is hier toch iets softwarematigs. Systeemherstel misschien? of CHKDSK /F

brakkeleer zei:
Ik... op basis van ervaring op mijn werkveld. Medion pc's houden het meestal niet zo heel gek lang uit ( ik heb het hier tussen de 1-2 jr.)Heel af en toe kom ik er een tegen die 3,5-4 jr. oud is.

Maar ik zat er inderdaag wel naast. Ik had het bericht niet goed gelezen ...... vooral wat er op het einde stond. Het is hier toch iets softwarematigs. Systeemherstel misschien? of CHKDSK /F
1 tot 2 jaar is geen probleem ... ==> garantie 3 jaar ! So ?

Mathje zei:
Sinds enkele dagen gelden gaat het opstarten ineens niet meer zoals het moet. Als ik heb aanzet komt eerst het "Intel insite logo" ongeveer 5 minuten in beeld.
Mmm...dat Intel-logo verschijnt als je BIOS opstart, als dat 5 minuten blijft staan, wil dat zeggen dat de BIOS-opdrachten niet verwerkt kunnen worden.

Herinner je nog of je kortgeleden hardware hebt geinstalleerd of gede-installeerd?

Of heb je Windows eerder al eens opnieuw geinstalleerd?

Welke Windows heb je?

Wat de BIOS betreft, ben je daar al eens in wezen kijken?

Vaak moet je dan zodra dat Intel-logo verschijnt op F2 drukken, of op Del.

Misschien moet je in de BIOS op zoek gaan naar het menu waar je de Default Settings kunt instellen,
maar dan moeten we eerst zeker weten dat dat de juiste weg is.

Ik wacht op je antwoorden.

als eens geprobeerd op te starten met laatste goed werkende configuratie ?

Ik heb voor het opnieuw installeren van Windows al enkele systeemherstellingen gedaan, zonder resultaat.
Het probleem was er ook ineens. Ik heb de laatste tijd ook geen hardware geinstalleerd.
Inderdaad lijkt het erop dat de PC met opstarten iets aan het zoeken is, maar niet kan vinden. Vreemd is wel dat er tijdens die 5 mintuten dat je het Intel Logo ziet, totaal geen activiteit in de PC is.

Zoals ik al zei, zodra de PC opgestart is draait alles perfect en doen zich nergens problemen voor.

Boeing_737 zei:
Misschien moet je in de BIOS op zoek gaan naar het menu waar je de Default Settings kunt instellen
Met F2 of DEL indrukken in je BIOS komen, vaak zie je dan een blauw scherm met bovenin een menubalk.

Ga naar de de meest rechtse, druk op Enter en kijk of je keuzes krijgt, waaronder zoiets als Default Settings. (In jouw BIOS zit het misschien net iets anders.)

Kies daarvoor en ga uit Bios.

De PC start dan opnieuw op. Hopelijk beter.

Ik geloof dat het voorlopig opgelost is.
Ik heb net de PC opengemaakt en helemaal schoon geblazen met de luchtcompressor. Zaakje in elkaar gezet en het start feilloos op.

Ik denk dat door de stof in combinatie met de huidige temperaturen de ventilator het allemaal niet meer heeft kunnen bijbenen.

Ik heb wel het idee dat de voeding er binnenkort mee ophoudt, maar nu draait het weer.

Allemaal hartelijk dank voor de adviezen:thumb:

de jean zei:
1 tot 2 jaar is geen probleem ... ==> garantie 3 jaar ! So ?

Als garantiebepaling voor jou aangeeft of een moederbord (of welk product dan ook) goed, minder goed of slecht is ...... :confused: Vind ik dat op zijn minst een bedenkelijke gedachte.

Mathje zei:
Ik geloof dat het voorlopig opgelost is.
Ik heb net de PC opengemaakt en helemaal schoon geblazen met de luchtcompressor. Zaakje in elkaar gezet en het start feilloos op.

Ik denk dat door de stof in combinatie met de huidige temperaturen de ventilator het allemaal niet meer heeft kunnen bijbenen.

Ik heb wel het idee dat de voeding er binnenkort mee ophoudt, maar nu draait het weer.

Allemaal hartelijk dank voor de adviezen:thumb:

Nou zeg! Ik had exact hetzelfde probleem (woensdag 36 graden), ik dacht laat ik het maar proberen... baat het niet, schadt het niet, had er namelijk weinig vertrouwen in. Wat
denk je? Helemaal weer in orde!!!!!
B.t.w. Ik heb een Dell Dimension 8300

Traag opstarten

Nou zeg! Ik had exact hetzelfde probleem (woensdag 36 graden), ik dacht laat ik het maar proberen... baat het niet, schadt het niet, had er namelijk weinig vertrouwen in. Wat
denk je? Helemaal weer in orde!!!!!
B.t.w. Ik heb een Dell Dimension 8300

Na alles gelezen te hebben ..... ging ook bij mij het licht aan.
Het zou stoffig kunnen zijn, maar laat ik beginnen met de USB van draadloos netwerk (athome was pas geinstalleerd) maar eens los te maken.... en wat denk je ....... de computer sprong zowat van mijn buro .....zo snel startte deze op...... Na aansluiten en testen is alles wederom perfect en even snel als voorheen.
Iedereen nog bedankt !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan