opstarten inlogscherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bittert

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
145
heb sinds kort weer mn harde schijf terug en heb er nu dus weer win xp opgezet maar nu krijg ik iedere keer als ik de comp opstart een inlogscherm. als ik alleen op enter druk gaat hij al verder, ik kan bij gebruikersopties ook kiezen voor gebruikers weergeven of zoiets dan krij ik een plaatje met mijn naam maar zonder wachtwoord had ik dat eerst niet en startte die gewoon op.

ook als ik ctrl+alt+del doe krijg ik niet taakbeheer maar gaat hij uitwindows en krijg ik een scherm met d eoptie van taakbeheer en loguit en afsluiten en nog wat.

wat kan ik hieraan doen zodat het weer normaal is??
 
Als je gewend was zo door te fietsen dan heb je waarschijnlijk iets zoals tweak xp of powertoys gebruikt.

Normaal is het met groot scherm + wachtwoord + foto
Of het kleine schermpje waar je je wachtwoord invult.

Mocht het je om dat wachtwoord gaan: start/config/gebruikersaccounts
 
Laatst bewerkt:
normaal gign ie altijd gewoon door tenzij ik een wachtwoord wou maar dat had ik niet nu heb ik dat nog steeds niet maar moet er wel op klikken of enter drukken:S
 
Dan moet je inderdaad zoiets als Tweak Xp hebben gebruikt of Powertoys. Dat vergeet je snel hoor.
Dan kun je het zo instellen dat het inlogscherm overgeslagen wordt.

Een wachtwoord is anders wel veiliger hoor!
 
hoezo veiliger?
wachtwoord bij het opstarten?
het is mijn eigen comp zit ook nooit iemand anders achter als ik, maar weet je ook waar ik dat programma kan downloaden?
 
probeer eens op de volgende manier
klik op start, uitvoeren
tiep daar control userpasswords2 druk op OK
klik in het scherm op de naam waarmee je wilt inloggen
vink daarna het vakje bovenin uit
geef evt de wachtwoorden op
en start daarna de computer opnieuw op

als het goed is krijg je nu geen inlogscherm meer
 
Handig Haakmeer! Ik heb het overgenomen van je.
Overigens vind ik Powertoys/TweakUi ook handig om andere dingen naar mijn hand te zetten.
Mocht je het ook willen bekijken Bittert, het is van Microsoft en je kunt het
HIER downloaden
 
ok heb t nu gedaan heb comp nog niet opnieuw opgestart maar zal wel werken..
weet je ook nog iets over dat van taakbeheer?
 
nou als k nu ctrl+alt+del deo dan gaat hij uit windows en krijg ik een aantal optes waaronder taakbeheer,
ik zou graag willen dat hij meteen naar taakbeheer gaat:)
 
jah dat weet ik maar als een progje vastloopt en de muis niet meer beweegt kan k nog altijd ctrl+alt+del doen en vond t zo gewoon makkelijker en zou tog moetne knnen neem ik aan zo heb k t altijd gehad:)
 
Heb je dat echt met XP altijd zo gehad? Zou ik het ook wel willen weten want het is inderdaad zonder muis lastig :D
 
Er staan er heel wat maar nou net niet die ene !!!
Ik probeerde windowstoets+u. Rare ervaring :D
 
hmm doet die link t bij jou wl dan heb nog wel ff op die site gekeken maar vind ook niks nee:rolleyes:
 
Nou, mocht je er dan alsnog achter komen hoe je dat voor elkaar kreeg dan hoor ik het graag!

groetjes
 
wat ik me ok bedenk is dat als ik win afsluit ikniet meer 3 knoppen krijg waar ik op moet klikken maar de oude zoals in win 98 en 2000 het keuze menu,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan