opstarten langzamer dan voorheen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drizzeling

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hallo ik heb windxp home editie.
met opstarten van de pc duurd searching for boot record
from CDrom langer dan eerst! ongeveer 20 seconden!!als ik de pc opstart met opnieuw opstarten gaat het wel snel zoals vroeger ongeveer 1 a 2 seconden.
ik heb gescand op spwhare en voor virussen met goedde tooltjes en heb systeem herstel gedaan ,niks helpt,en ik heb gedefragmenteerd.

waar licht het aan of wat kan het zijn en hoe kan dat weer sneller

vriendelijk groet drizzeling:)

dan is er toch iets niet goed in je bootrecord. kun je niet een systeemherstel doen van een vroegere datum als dat je nu hebt gedaan?
Zelf heb ik XP geinstalleerd met alle programma's die ik het meest gebruik. daarna een image gemaakt op de d-schijf, dus als ik **** heb, dan zet ik gewoon de image terug, duurt slechts 18 minuten :-)
Misschien een idee?

re opstarten

beste poi helaas heb ik laatst mn voorige systeem punten gewist!omdat ik mn pc sneller wilde maken en opgeschoont heb.
Nu ben ik geen kenner op pc gebied
Ik heb geen d schijf helaas,het waren wel goeie tips anders:thumb:
Ik ben bang dat ik alles er af moet doen en windows er opnieuw op moet doen
of misschien weet iemand of jij hoe ik de boot record weer inorde krijg?

vriendelijke groet drizzeling:)

Bootrecord krijg je niet zomaar weer in orde. Ik vrees dat je toch je pc opnieuw moet gaan inrichten.
Als je dat toch doet, maak dan gelijk een 2de partitie aan (tijdens de XP installatie verwijder je alle partities, maak dan een c schijf van bv 10000Mb aan en een d schijf van de rest). Zo kun je later (als alles weer goed draaid) ook een image maken.

oei

Tja ik ben bang dat alles er opnieuw er op moet,maar bedankt voor de info ik kan er wel wat mee !ik ga eerst nog wat proberen,misschien bootvish erover,dat had ik ook al een keer gedaan voordat het probleem ontstond.

Ik heb laatst iets uitgeschakeld om mn harde schijf sneller te maken,dat was een tip bij planet internet,maar het zoekken ging dan langzamer en dus heb ik het weer ingeschakeld en volgens mij is het probleem toen ontstaan.Maar goed ik probeer het een of ander.

:(

Dat heb je wel eens met al die tweaks:) .

Heb je al geprobeerd met F8 op te starten en te kiezen voor laatst bekende goed werkende configuratie terug zetten.

:confused:

Laatst bewerkt:
vreemd

vreemd heb net f8 ingehouden en opnieuw opgestart er gebeurde niks:confused:
Zou dat door bootvish komen? die heb ik er overnieuw opgedaan maar dat bied ook geen soelaas.

Misschien heb ik het niet goed gedaan met f8 hoe gaat dat precies?

Wachten tot de witte lettertjes verschijnen dan meermaals op F8 drukken en in het volgende veld kan je kiezen voor
laatst bekende goede configuratie....

Bij sommige pc's geeft hij dan wel eens 'n keyboard error en moet je wanneer angegeven op F1 toetsen om door te starten dan weer F8.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Jippeeeeeeeey

GooglingGonzo het is gefixt!! Ik ben er supper blij mee en ik heb weer wat geleerd:D

IK heb de laatste bekende configuratie tip uitgevoerd
Alles kan er mooi opblijven gelukkig:thumb:

Thank joe all for helping:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan