Opstarten Laptop heel langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruinehond34

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Berichten
19
Hee allemaal!

Ik heb nu sinds 2,5 week een nieuwe laptop. Het is een Acer Aspire 5920 G. 4 Gig Werkgeheugen, en 1,8gHz dual core prossecor. Ik heb geen klachten over dit ding op 2 dingen na. 1 ervan is mijn probleem met draadloos internet waar ik al een topic over open heb staan. Het andere probleem is nogal vreemd.

Toen ik namelijk vrijdag thuis kwam na afwezigheid van 1 dag startte ik mijn laptop op en merkte ik dat het gewoon 15 minuten duurde voordat die helemaal klaar was!!!

Dat probleem heb ik nog steeds, als ik hem opstart kom ik vrij snel op mijn bureaublad, de 3 dingen die ik dan rechtsonderin zie zijn:
* Internetverbinding (via LAN)
* Accu-duur
* Geluid

Op zich niet vervelend aangezien er niet veel meer bij komt. maar het vervelende is dat mijn laptop echt heel langzaam is in dat stadium, misschien is langzaam niet zozeer het beste woord ervoor maar er valt in ieder geval niet met mijn laptop te werken.
Ik moet dus elke keer 15/20 minuten wachten wil ik mijn laptop kunnen gebruiken!

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Ik hoor het graag!
 
Heeft helaas niet geholpen:( Ben er trouwens ook achter gekomen dat als ik op ''doorgaan'' moet klikken als administrator, dat ik dan lang moet wachten tot dat schermpje komt:S
 
de vorige tips van joshua vond ik zeer goed, zeker dat met msconfig maar misschien ligt het niet aan het aantal programma's dat is geinstalleerd en dus allemaal moet opstarten maar aan wat spyware...

daarom raad ik je aan om eens glary utilities te gaan draaien
 
Verder kun je met een of ander hulpprogrammaatje (of met taakbeheer) eens kijken wat hij aan het doen is.

Als de malwarescans ook niets opleveren kun je eventueel overwegen om een hijackthisforum te bezoeken.

(Goede scanners zijn o.a. Spybots S&D, Ad-Aware, Malwarebytes, Superantispyware).
 
Kijk eens hier

En dan vooral posting #6, waar gesproken wordt over Acer ePower Management
Het zou zomaar kunnen zijn dat je instellingen erg 'conservatief'/accubesparend staan ingesteld nu, en dus dat opstarten etc. daarom zo lang duurt.
Misschien helpt veranderen van die instellingen jou verder.

Tijs.
 
Ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat het aan zoiets ligt aangezien ik vrij weinig programmas gebruik en amper download. En het is volgens mij niet gekomen na het installeren van een programma ofso.
 
Ik heb nu zo ongeveer alles geprobeerd wat er op die sites stond en wat ik zelf kon bedenken. Ik heb gebruikt gemaakt van de windows herstel service en heb mijn laptop hersteld naar de dag voordat mijn laptop zo langzaam opstartte, ook geen resultaat.

Wat ik ook merk sinds kort is dat als ik iets wil doen wat administrator rechten vereist, dat schermpje met ''doorgaan'' erg lang op zich laat wachten.

Ook lopen programma's soms vast, ze ''reageren dan niet'' voor ongeveer een minuut. ook vrij irritant.

En terwijl ik dit stukje aan het schrijven ben loopt me internet vast en ben ik ineens mijn taakbalk kwijt:S

Ik begin het nu echt zat te worden en sta op het momemt mijn laptop uit het raam te gooien.:S

Is het misschien slim om gewoon een harde reset te doen?
 
je hebt dus echt wel een aantal programmatjes uitgevoerd die lexaldo ook vernoemd heeft in zijn vorige post?

anders moet je het maar eens proberen met een hijackthislogje op het forum dat lexaldo ook aangaf want op helpmij mogen we deze logjes niet meer bekijken...
(hoe en wat juist staat allemaal uitgelegd op het hijackthisforum ofwel het nuciaforum)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan