Opstarten lukt niet, blijf bij het logo & wachtwoord hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achoo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Laptop: Acer ASPIRE 7741ZG

Vandaag kwam ik niet in mijn laptop, ik bleef hangen bij het logo (inloggen met wachtwoord).

Opstarten in veilige modus lukte ook niet (ook daar bevroor het scherm).

Het gebeurde steeds na een paar letters van mijn wachtwoord te hebben ingevoerd.

Ik heb de laptop een paar keer aan- en uit moeten zetten. Uiteindelijk kwam ik wel weer in. Wat is hier aan de hand?

Sinds eergisteren staat Adobe Photoshop (trial versie) erop.

Wat zou ik hier aan moeten doen? Ik durf hem nu niet meer uit te zetten. :rolleyes:

Indien je systeemherstel wel uit kunt voeren.....

Beste is dat in veilige modus als admin te doen maar dan kan je weer dat probleem ondervinden, je dient sowieso te rebooten.
Geen windows DVD bij de hand?, daarmee opstarten en een systeemherstel uitvoeren kan ook.
Je vertelt niet welk OS erop staat.

Zou de oorzaak niet weten, overigens.

Dus een systeemherstel vanuit de veilige modus? Dan moet ik hem eerst weer afzetten en opnieuw opstarten. Ik weet niet of dat zo slim is (nu kan ik nog bij de bestanden).

Ik heb een image-cd van mijn operating system (Windows 7). Maar als ik een een clean install doe dan ben ik alles kwijt.

Is een systeemherstel vanuit de normale fase niet veilig genoeg?

Nee, als het niet wil vanuit de gewone modus, dan wil het vaak wel vanuit de veilige modus als admin maar dan heb je idd weer het probleem.
Ook in de gewone modus gaat hij rebooten en kun je ook weer het probleem krijgen.

Met die W7 DVD opstarten, daar kun je ook een systeemherstel mee uitvoeren en heb je dat probleem niet.

Het is een image-cd (die ik zelf moest maken na aankoop), ik weet niet of daar een systeemherstel-optie bijzit. Volgens mij is het alleen voor een nieuwe install.

Ik check net even bij mijn opstartprogramma's en ik zie dat er 4 Adobe programma's tussen zitten. Photoshop zit er pas net op. Hieronder mijn opstartlijstje.

Ja HKLM:Run Acer ePower Management C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerTray.exe
Ja HKLM:Run Adobe ARM "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja HKLM:Run AdobeAAMUpdater-1.0 "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
Ja HKCU:Run AdobeBridge
Ja HKLM:Run AdobeCS6ServiceManager "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS6ServiceManager\CS6ServiceManager.exe" -launchedbylogin
Ja HKLM:Run AmIcoSinglun64 C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe
Ja HKLM:Run AVG_TRAY "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"
Ja HKLM:Run BackupManagerTray "C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\Acer Backup Manager\BackupManagerTray.exe" -h -k
Ja HKLM:Run BCSSync "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
Ja HKLM:Run EgisTecPMMUpdate "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\PmmUpdate.exe"
Ja HKLM:Run EgisUpdate "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\EgisUpdate.exe" -d
Nee HKLM:Run HTC Sync Loader "C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup
Ja HKLM:Run LManager C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
Ja HKLM:Run mwlDaemon C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLocker\x86\mwlDaemon.exe
Ja HKLM:Run RtHDVCpl C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja HKCU:Run Spotify Web Helper "C:\Users\leen\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
Ja HKLM:Run SuiteTray "C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLockerSuite\x86\SuiteTray.exe"
Ja HKLM:Run SynTPEnh %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

Laatst bewerkt:
Kan je misschien met het programma HD tune een error scan uitvoeren?
Zodra die een rood 'blokje' (je zal dat begrijpen zodra hij scant) vind weet je dat je HDD defect is

HIER te vinden ;)

Succes en ik hoor van je

Dank voor jullie hulp Pier & Wilco.

Ik heb net de errorscan gedraaid van HD Tune. Maar alles was ok (groen).

Ik heb Windows er opnieuw opgezet, het was niet nodig om dit te doen met installatiecd's (image of origineel).

Het kon direct m.b.v. ' Acer eRecovery Management - How To Restore Windows Using ALT - F10 '

Ik kende deze optie niet. Een makkelijke manier om de boel weer schoon te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan