opstarten lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siebolt

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
Ik heb gisteren mbv CW-shredder, Ad-aware en Spybot diverse spyware verwijderd. Sindsdien kan ik de PC niet meer opstarten. Na het opstarten verschijnt het normale aanmeldscherm en als ik dan een gebruiker aanklik wordt ik na het aanmelden direct weer afgemeld. Ik heb al van alles geprobeerd: veilige modus etc. Wie weet nog raad, of moet ik eea weer opnieuw installeren!

Probeer een reparatie te doen met de xp-cd, start de pc op en klik op del. om in het bios te komen, zet de cd/dvd drive als first bij de IDE en de HDD als tweede.

De pc start op met de cd in de drive, neem dan de optie voor reparatie, probeer een systeemhersel van eerder te nemen.

Als je evt wel in veilige modus kan opstarten kan je ook het volgende doen.
Ga naar start > uitvoeren > typ sfc /scannow let op de spatie, zorg dat de xp-cd in de drive zit.
Windows zal de ontbrekende bestanden weer herstellen.

succes speedtouch

Bedankt voor de reactie maar ik heb inderdaad al geprobeerd met de XP-cd het reparatieprogramma te starten. Hier strand ik op het wachtwoord van de Administrator. Deze is niet bekend, volgens mij is dit niet opgegeven. Bij 3x foutief invullen (admin of administrator heb ik ook geprobeerd) start de PC weer opnieuw op. Als ik niets invul verschijnt de C:> prompt en kan ik verder ook niets doen.
Verder heb ik ook geprobeerd in "veilige modus"op te starten maar dan gebeurt hetzelfde: na aanmelden wordt ik direct weer afgemeld.
Wie weet er nog raad

Geplaatst door Siebolt
Bedankt voor de reactie maar ik heb inderdaad al geprobeerd met de XP-cd het reparatieprogramma te starten. Hier strand ik op het wachtwoord van de Administrator. Deze is niet bekend, volgens mij is dit niet opgegeven. Bij 3x foutief invullen (admin of administrator heb ik ook geprobeerd) start de PC weer opnieuw op. Als ik niets invul verschijnt de C:> prompt en kan ik verder ook niets doen.
Verder heb ik ook geprobeerd in "veilige modus"op te starten maar dan gebeurt hetzelfde: na aanmelden wordt ik direct weer afgemeld.
Wie weet er nog raad

Als er geen wachtwoord is opgegeven (wat in XP Home standaard is) dan moet je dat hier ook niet invoeren. En is het niet de bedoeling dat je na de C:> prompt sfc /scannow invoert.. Heb het zelf nog nooit gebruikt, vandaar dat ik het niet zeker weet :rolleyes:

Siebolt,

In Windows XP kunt u inloggen met een klik op uw persoonlijke icoon. Wanneer u echter meerdere gebruikersaccounts creëert, verdwijnt de originele Administratoraccount. Dit kan erg lastig zijn, bijvoorbeeld wanneer u als Administrator de rechten wilt wijzigen van een andere Administratoraccount met volledige rechten. Gelukkig is de originele account niet echt weg: druk op het inlogscherm tweemaal de toetsencombinatie Ctrl + Alt + Del in, en u tovert de account weer tevoorschijn.
Probeer eens vanaf hier in windows te komen, evt zonder wachtwoord of anders de computernaam ( deze staat al ingevuld in het scherm daar )

het commando sfc /scannow kan je niet uitvoeren bij de C: promt, dit moet gedaan worden zoals ik eerder omschreef.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan