opstarten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet235

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
hallo allemaal,

Sinds een paar dagen start mijn comp niet meer op. Ik krijg eerst mijn standaard cd speler te zien in mijn scherm ( met een paar rare lijkt wel alsof er pixels kapot zijn in mijn scherm) maar dat is het niet, daarna windows xp logo met een blauw balkje dat heen en weer gaat en aan het laden is en daarna:

de ene keer zwart scherm met witte puntjes
andere keer zwart achtergrond en dan wat lijkt op een deel van windows logo 1000 x gekopieerd soms rood met blauw etc. etc.,

op sommige dagen dan start hij wel normaal op maar 1 keer net als nu dan durf ik hem niet meer uit te zetten

dan druk ik hem uit door aan/uit knop ingedrukt te houden daarna kan ik alleen via veilige modus starten niet meet op normalke manier want na xp logo krijg ik een zwart scherm

in mijn avg free vind hij al heel lang een soort virus/host maar bij results zegt hij geen threads
dit is de virus C:\windows\system32\drivers\etc\hosts

wat kan ik doen

hosts is een normaal bestand, maar kan "overgenomen" worden door spyware.

De pc start dus wel op in de veilige modus.
Je kunt in de veilige modus (met netwerk mogelijkheden) een scan doen met avg
en/of met superantispyware (eerst laten updaten)

Ook kan er wat aan de hand zijn met o.a de videodrivers.
Daarvoor zou je in de veilige modus een systeemherstel kunnen doen naar een datum voor het probleem optrad.

een virusscan in veilige modus heb ik nog niet gedaan, met netwerkmogekijkheden betekend dat dat ik internet heb voor het updaten?

systeemherstel naar een datum in het verleden heb ik al gedaan ben bijna 3 maanden terug geweest geen resultaat ( de volgende dag kon ik 1 keer opstarten goed daarna weer niet bijna 10 kewer geprobeerd en toen comp uit.

een virusscan in veilige modus heb ik nog niet gedaan, met netwerkmogekijkheden betekend dat dat ik internet heb voor het updaten

Klopt dat heb je dan

mvg leo

heb avg gedraaid in veilige modus maar niks gevonden behalde dat host bestand

kan het zijn dat ik mijn videodrivers opnieuw moet installeren?
zo ja hoe verwijderen en nieuwe zoeken?

Of het de videodrivers zijn is (door mij) niet met zekerheid te zeggen.

Heb je de (net)nieuwe versie van avg gebruikt? Die herkend spyware, de oude versie (7,5) niet.
Voor de zekerheid kun je het al genoemde Superantispayware gebruiken

Ook kun je het hostbestand zelf eens bekijken
Dat vind je in de map die zelf noemt.
Bij mapoties moet je wel bij geavanceerd > systeembestanden verbergen uitzetten.
Wanneer je op bestand dubbelklikt verschijnt er een lijst, daar staat kladblok tussen, waar je dan voor kiest.
Er staat een voorbeeld en verder zou er alleen de localhost moeten staan (wanneer je geen speciale (netwerk/backup/nas etc) programma's hebt geinstalleerd.
We lezen het wel als er nog meer in staat.

Verder kun je bij apparaat beheer (rechtsklikken op deze computer > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer kijken of er apparaten zijn die met een uitroepteken of een vraagteken vermeld staan.

een systemherstel zou mogelijk de makkelijkste oplossing kunnen zijn voor een eventueel driver probleem.

hoi ik ga eerst avg 7.5 proberen zal ik eerst de oude uninstallen?

bedankt voor je hulp! leofact

Het gaat om AVG 8
Die vindt je hier
Ik weet eigenlijk niet of je uninstallen moet. Kwaad kan dat iig niet.
Ben benieuwd of 8.0 wel wat vindt (en hoe goed deze versie is)

mvg leo

lees net dat je niet eerst hoeft te deinstalleren, dat gaat automatisch

ik wilde net gaan proberen om avg 8 te installeren maar hij geeft aan het einde vd installatie aan "cant run advg in safe mode 5 errors alles met de melding cant run ....... in safe mode

vandaag start mijn com ineens tot 2 keer toe goed op
heb meteen avg 8 geinstalleerd en scan gedaan
nu krijg ik heel veel threads
en 3 virussen alledrie win32/Heur

moet ik nu naar de forum voor virusssen???

Da's een lastige.
Heur is niet persé een virus, maar staat voor heuristic, oftewel een bestand dat zich volgens avg verdacht gedraagt.
Kan best een vals positieve melding zijn van de nieuwe versie van AVG,
Zeker is dit echter niet, dus voor zekerheid scannen met ander programma zoals het genoemde SAS.
en ja misschien naar de virus sectie..

Laatst bewerkt:
hij start wederom goed op ik krijg bij het opstarten de volgende melding
een popup scherm :
Microsoft visual C++ Debug library
en nog veel meer teks
weet iem hoe ik een print screen kan maken?

dit is de melding weet iem wat het is ? virus?

Bijlagen

• kopie scherm 7mei.JPG
    kopie scherm 7mei.JPG
    72,8 KB · Weergaven: 42
Printscreen is zelf al gelukt zo te zien:)

Naar wat ik erover vind, is het hws geen virus.
Het hoort bij het programma waarmee je de kleuren van je samsung monitor mee kan afregelen.
Blijkbaar gaat er iets fout mee (C++ is de porgrammeer taal waar het ingeschreven is)
Het kan geen kwaad om te zien wat er gebeurt als je het verwijderd (via configuratiescherm > software)

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik heb PRECIES hetzelfde probleem gehad met mijn pc. Mijn computer startte helemaal niet meer op na een tijdje, pas als ik hem een uur aan laat staan (zwart scherm) en dan opnieuw starten met het resetknopje.
Mijn vader heeft een nieuwe videokaart gekocht voor €40,- en de computer start weer perfect op. Er zijn geen 'kapotte pixels' meer en die rare kleuren ook niet.

Dus misschien is dat wel een oplossing voor je probleem.

Hoi,

ik heb PRECIES hetzelfde probleem gehad met mijn pc. Mijn computer startte helemaal niet meer op na een tijdje, pas als ik hem een uur aan laat staan (zwart scherm) en dan opnieuw starten met het resetknopje.
Mijn vader heeft een nieuwe videokaart gekocht voor €40,- en de computer start weer perfect op. Er zijn geen 'kapotte pixels' meer en die rare kleuren ook niet.

Dus misschien is dat wel een oplossing voor je probleem.

Dit kon inderdaad betekenen dat je videokaart defect was. Maar het lijkt er ook op dat dit probleem zich heeft voorgedaan omdat de koeling op je videokaart niet voldoende was. Aangezien je verteld dat naar 1 uur de computer uit gehad te hebben de computer het wel deed. ( videokaart heeft dan kans om af te koelen )

Controleer eens of je FAN om op de videokaart niet verstopt zit met vuil / stof en andere troep. Misschien doet hij het weer gewoon goed naar het schoonmaken ervan en kan je deze nog eens gebruiken. Ook als je plotseling gekke strepen op je scherm ziet of andere dingen die er niet thuis horen kan dit erop wijzen dat hij te warm is.

Dit schrijf ik ook aan de topic starten. Controleer je videokaart eens.

Dit kon inderdaad betekenen dat je videokaart defect was. Maar het lijkt er ook op dat dit probleem zich heeft voorgedaan omdat de koeling op je videokaart niet voldoende was. Aangezien je verteld dat naar 1 uur de computer uit gehad te hebben de computer het wel deed. ( videokaart heeft dan kans om af te koelen )

Controleer eens of je FAN om op de videokaart niet verstopt zit met vuil / stof en andere troep. Misschien doet hij het weer gewoon goed naar het schoonmaken ervan en kan je deze nog eens gebruiken. Ook als je plotseling gekke strepen op je scherm ziet of andere dingen die er niet thuis horen kan dit erop wijzen dat hij te warm is.

Dit schrijf ik ook aan de topic starten. Controleer je videokaart eens.

Ik heb al een nieuwe videokaart hoor :P
Maar toch goed voor de topicstarter.

ikheb zeker een week geleden mijn comp schoongemaakt was heel vuil fan ook
nu sinds avg 8 en schoonmaak doet hij hetal bijna 2 dagen prima
vandaag ztaat hij de hele dag alaan
en hij startte ineen keer op

weet niet waar het aa lag misschien meerdere factoren maar bij deze
lijkt het opgelost

bedankt voor al jullie moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug