Opstarten met ingebouwde extra (interne) geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

black beauty

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
23
Hoi,

Ik heb in mijn oude pc pentium 4 een extra interne geheugen laten zetten omdat mijn C maar ongeveer 16 of 20 gb heeft, maar nu heb ik ook problemen omdat deze bijna vol is.
Ik wil graag de comuter laten opstarten met de andere geheugen (E) want dit is 200gb en nu is mijn vraag hoe doe ik dat? Is het mogelijk dat ik dit zelf kan? Ik heb nl niet zoveel ervaringen met computers. Wie kan mijn eventueel hier mee helpen met het stap voor stap uit te leggen??

Alvast bedankt voor de moeite
 
Even voor jouw info.

Je hebt intern geheugen. Dit wordt gebruikt tijdens het werken met de pc. Meestal aangeduid als 512 Mb / 1024 Mb / 2048 Mb.

Het andere "Geheugen" is de harde schijf. Hierop installeer je Windows / Bewaar je jouw documenten etc.

Je Pc dus voorzien van een nieuwe Harddisk zodat er meer opslag ruimte in de PC is gekomen.

Om Windows via de nieuwe harddisk te laten werken heb je de volgende mogelijkheden.
1. Je maakt een image van je oude harddisk, zet de nieuwe harddisk om zodat dit de C: wordt en daarna kun je de image weer terugzetten op de nieuwe schijf.

Voordeel: Dit is de snelste mannier waardoor je geen software opnieuw hoeft te installeren en alles blijft zoals het nu is. Alleen je C: schijf is na alle acties groter.

2. Windows opnieuw installeren op de nieuwe schijf. Je moet dan wel alle software opnieuw installeren en alle instellingen zoals email etc backuppen en terugzetten.

Voordeel is dat je PC daarna weer iets sneller is en eventueel vrij is van Spyware/Virus.

Belangrijk is om te onthouden. Nu is Windows geinstalleerd op C:. Als je de bestaande Windows zou overzetten naar E: dan werkt windows niet mee. In windows wordt opgeslagen waar bijvoorbeeld Word is geinstalleerd. Dit is nu dan C:\Program Files'\Office