opstarten met muis????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredy1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2001
Bij toeval kwam ik er achter dat de pc kan opstarten door 1 klik op de linkermuisknop. Voor alle duidelijkheid, de pc staat niet stand-by, maar is volledig afgesloten. Ik vind het geen probleem, want het scheelt me een duik onder het bureau om de pc aan te zetten, maar ik zou wel graag willen weten of dit normaal is.

Nooit geweten, wat staat er trouwens in je bios.

Ik heb niet gekeken wat er in de bios staat, maar ik was alleen erg verbaasd dat de muis als opstart gebruikt kon worden. Ik vind het wel handig.

ja, das normaal. Ik heb dat ook. Mijn power-knop heb ik onklaar gemaakt zodat ik alleen kan opstarten door mijn eigen pasword op mijn toetsenbord in te tikken (idd gewoon als de pc uit staat)

Heey,

Ik heb dit ook geprobeerd maar het werkt niet bij mij.
In het bios staat alles goed, power on by keyboard en ik het staat nu op ctrl f1 maar als ik dat intoets terwijl hij uit staat gebeurd er niets. Ik heb het ook al geprobeerd via muisklik maar ook zonder resultaat.

Hoe zou dat kunnen komen?

Dennis

Geplaatst door dennisa
Heey,

Ik heb dit ook geprobeerd maar het werkt niet bij mij.
In het bios staat alles goed, power on by keyboard en ik het staat nu op ctrl f1 maar als ik dat intoets terwijl hij uit staat gebeurd er niets. Ik heb het ook al geprobeerd via muisklik maar ook zonder resultaat.

Hoe zou dat kunnen komen?

Dennis
Bij mij ook hetzelfde resultaat.

het werkt volgens mij niet met USB-keyboards. Hebben jullie die??

Vreemd dat ie het niet doet. Het zou natuurlijk kunnen dat het mobo het toetsenbord geen spannign geeft als de pc uit staat. Het is dan alleen wel erg raar dat die optie wel in bios zit. Zou het kunnen dat het aan het toetsenbord ligt?? Dat sommige tb's het wel ondersteunen en het anderen niet?

Geplaatst door meelman
het werkt volgens mij niet met USB-keyboards. Hebben jullie die??

Vreemd dat ie het niet doet. Het zou natuurlijk kunnen dat het mobo het toetsenbord geen spannign geeft als de pc uit staat. Het is dan alleen wel erg raar dat die optie wel in bios zit. Zou het kunnen dat het aan het toetsenbord ligt?? Dat sommige tb's het wel ondersteunen en het anderen niet?

Hmm het zou kunnen dat mn tb het idd niet ondersteund. Maar het tb is iig wel op een ps2 poort aangesloten, net zoals mijn muis waarmee het ook niet werkt.

Dennis

Ik weet niet hoe het precies werkt dus ik weet ook geen oplossing. Je zou een ander tb kunnen proberen. Bij mij moet ik de toetsen wel na elkaar indrukken. Ik weet niet of dat bij jou ook is? (bij ctrl Fxx denk ik altijd aan tegelijk) En gewoon twee andere toetsen, twee letters, doet ie het dan wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan