opstarten met systeemcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Vraagje. (2 in 1)

Weet niet wat ik heb gedaan maar als ik mijn computer opstart begint hij nu met schijf d (beveiligde partitie) te scannen. Hij controleert de safety descripters (volgens mij gewoon een systeemcheck)
Dit laatste heeft hij nog nooit gedaan. Normaal start hij direct xp op

Overigens ben ik mijn ikoontje voor deze computer kwijt op het bureaublad, ik vermoed overigens dat ik dit zelf allemaal heb veroorzaakt

wie weet dit te herstellen

2,8 gh P4 120 GB home xp MEDION

Om dat icoontje terug te krijgen moet je
rechtsklikken op je bureaublad,
eigenschappen,
bureaublad,
bureaublad aanpassen.

probleem

Tot op heden krijg ik het probleem niet onder de knie, wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

• melding.jpg
    melding.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 70
vervolg

Medion werkt met een beveiligde partitie (D)
waarvan je systeem 0opnieuw kan instaleren (de zgn recovery)

inmiddels blijkt hij checkdisc op D steeds uitvoeren bij het opstarten en is defragmentatie van de D schijf niet mogelijk

kijk eens bij bureau-accessoirs, systeemwerkset,geplande taken of deze opdracht daar niet te verwijderen of uit te schakelen is.

geplande taken

dank voor je bijdrage domi, maar er staat niets gepland

Het vervelende is dat bij de bijdrage die mario noemde uitgegaan is van gebruik van de originele XP schijfjes

In het geval van mijn computer staat de oorspronkelijke configuratie op de D schijf, maar hoe nu verder?

geen bijdrages meer?

Ik kom niet verder, ik geloof dat ik de topic op een ander (drukker) moment nog eens ga posten....

Re: geen bijdrages meer?

Geplaatst door soetekg
Ik kom niet verder, ik geloof dat ik de topic op een ander (drukker) moment nog eens ga posten....

Die zal dan gesloten worden (is een crosspost dan)

Wat je wel kunt doen is in deze vraag reageren zodat die weer omhoog komt

reageren

bij deze dan maar:

Ik herhaal de vraag:

Mijn computer start op met een systeemcontrole voor partitie d
Dit is een beveiligde partitie waar de leverancier ook de basisinstallatie (+ W XP) op heeft gezet.

Wie helpt mij af van de (automatische) systeemscan

Ger

Normaal gesproken voert windows alleen een systeemcontrole uit als hij ziet dat er iets met een schijf aan de hand is (meestal als windows niet goed afgesloten is).

Als de controle uitgevoerd wordt en de pc wordt netjes afgesloten zou deze melding niet meer mogen verschijnen.
Komt ie dan toch weer met een systeemcontrole dan is er duidelijk iets met de schijf aan de hand. Ik weet niet hoe Medion die schijf heeft beveiligd, maar ze hebben ook een uitstekende helpdesk !!

opgelost

ik weet niet hoe hij het gedaan heeft maar na de tigste systeemcontrole start de computer nu weer 'normaal' op

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan