opstarten mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

tmthms

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2012
Bij het aanzetten geeft mijn acer netbook aspire one het scherm Windows Foutherstel,
hier kan ik kiezen tussen Opstartherstel starten of Windows normaal starten.
Wanneer ik kies voor Opstartherstel starten, geeft hij na het 'Bestanden laden' eerst heel lang een zwart scherm en daarna een bureaubladachtergrond en een cursor. Daarna gebeurt er niets.
Wanneer ik kies voor Windows normaal starten, krijg ik het progressbalkje (?) van Windows, waarna hij even flitst en automatisch opnieuw opstart (en weer de keuze krijg tussen Opstartherstel of Windows normaal starten).

Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plek stel en dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
probeer eens je windows cd erbij te pakken,
dan je computer op die cd te booten,
dan opstartherstel te doen en hopelijk werkt het dan

mvg, kenny

oef, na een paar uur wachten is 'ie eindelijk bezig aan opstartherstel. vreemd dat dit zo lang duurde.

UPDATE: na een dag aan te hebben gestaan, was windows dan toch opgestart en is de opstartherstel na ook weer een paar uur voltooid. In het begin werkte alles nog heel traag, maar na een tijdje ging het wel weer vlot.
Vannacht heb ik hem een virusscan laten doen, maar er ging iets fout (weet niet zeker of ik per ongeluk op pauze had gedrukt) en vanochtend stond hij weer vast. Ik heb hem toen dus weer opnieuw opgestart en nu weer hetzelfde probleem.

Ik heb geen windows 7 cd binnen bereik, dus overweeg hem maar naar een reparateur te brengen, tenzij iemand mij geniaal advies kan geven!

Hoi,
zit er geen back-uppartitie v.d. fabrikant op je netbook?

Er zit in elk geval wel een partitie van de fabrikant op die Android heet. Back-up weet ik niet, denk van niet. Bedankt voor je reactie!

Aspire 5735/5735Z/5335 Series / Modelnr: MS2253

Laatst bewerkt:
Start op in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot)
Gebruik de windowstoets + pause/breaktoets en klik geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelinstellingen>instellingen en haal het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"
Herstart de pc en maak een foto van het scherm en voeg die bij je bericht.
Heb de handleiding gedownload maar we proberen eerst dit voordat je evt overgaat tot herstellen naar de fabrieksinstellingen, want dan ben je alles kwijt.

Laatst bewerkt:
Hij is nu nog bezig met opstartherstel. Hierna doet hij het normaal gezien weer een tijdje. Moet ik hierop wachten of nu al opnieuw starten? (aangezien dit opstarten in de veilige modus een dag in beslag neemt)

Laatst bewerkt:
Dan wacht daar nog maar op, wat je kunt doen als het gelukt is eerst zorgen dat hij niet meer automatisch opstart (zie # 11).
Daarna doe je eerst maar een chkdsk /f /r via de commandline als administrator.
Als je niet weet hoe dat moet kun je het volgende doen; klik via start op Computer>selecteer de C: schijf waar Win 7 op staat>klik rechts>eigenschappen>extra>klik op de tab "nu controleren" vink beide opties aan en klik op "starten".
Je krijgt nu een bericht dat het station in gebruik is o.i.d. en dat het momenteel niet mogelijk is.
Herstart de pc en de schijfcontrole wordt uitgevoerd.
Dit kan een tijdje duren, onderbreek het niet. Zorg dat je netbook aan de netstroom hangt!

Hallo, nu voor de tweede keer die systeemherstel uitgevoerd. Nu kan ik echter kiezen tussen 6 opties:
- Opstartherstel
- Systeemherstel
- Herstellen met systeeminstallatiekopie
- Windows geheugencontrole
- Opdrachtprompt
- Recovery management (naar fabrieksinstellingen)

Ik vreesde er al voor. Er zijn geen herstelpunten op het systeemstation van uw computer gemaakt. Open systeembeveiliging als u een herstelpunt wilt maken.

Dan wacht daar nog maar op, wat je kunt doen als het gelukt is eerst zorgen dat hij niet meer automatisch opstart (zie # 11).
Daarna doe je eerst maar een chkdsk /f /r via de commandline als administrator.
Als je niet weet hoe dat moet kun je het volgende doen; klik via start op Computer>selecteer de C: schijf waar Win 7 op staat>klik rechts>eigenschappen>extra>klik op de tab "nu controleren" vink beide opties aan en klik op "starten".
Je krijgt nu een bericht dat het station in gebruik is o.i.d. en dat het momenteel niet mogelijk is.
Herstart de pc en de schijfcontrole wordt uitgevoerd.
Dit kan een tijdje duren, onderbreek het niet. Zorg dat je netbook aan de netstroom hangt!

volgens de uitleg moet je dit doen via de command prompt

als het niet lukt kan je nog recovery manegement gebruiken maar ik weet niet of je je documenten blijft behouden

Laatst bewerkt:
ik heb de chkdsk c: /f en /r uitgevoerd. werkte en duurde niet zo lang, vervolgens opnieuw opgestart en hetzelfde probleem.
veilige modus (f8) lukt ook niet, herstartte weer automatisch.

Kijk eens via de opdrachtprompt wat er op die C: staat, die chkdsk /r, impliceert ook F overigens, zou redelijk lang bezig moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan