Opstarten na backup met Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvermeij@norf

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hallo, ik heb een backup, gemaakt met Ghost van mijn C schijf via Ghost teruggezet en nu start mijn PC niet meer op. Hij blijft hangen op ....sing Operating System (wat er voor "sing"staat kan ik niet lezen, valt van het scherm af). Ik heb met Ghost de validiteit van de backup die ik teruggezet gecheckt en deze geeft aan dat deze OK is. Wat doe ik verkeerd?

vr.gr. John

Kunt u wel in de Veilige Modus komen? (tijdens het opstarten herhaaldelijk F8 drukken). Als u dan in de Veilige Modus komt, kan u proberen Systeemherstel uit te voeren, naar een datum voordat het probleem zich voordeed.

Hallo, ik heb een backup, gemaakt met Ghost van mijn C schijf via Ghost teruggezet en nu start mijn PC niet meer op. Hij blijft hangen op ....sing Operating System (wat er voor "sing"staat kan ik niet lezen, valt van het scherm af). Ik heb met Ghost de validiteit van de backup die ik teruggezet gecheckt en deze geeft aan dat deze OK is. Wat doe ik verkeerd?

vr.gr. John

Ik vermoed dat jij niets fout doet, maar dat er toch iets mis is met de backup. De letters die je niet kunt lezen zijn "Mis", oftewel in gewoon Nederlands: géén besturingssysteem aangetroffen.

Dit betekent dat Ghost kennelijk "iets" met die backup heeft gedaan waardoor bij het starten van Windows er iets gruwelijk mis gaat.
Je zou kunnen proberen de masterboot de repareren. Hoe je dat doet : begin te lezen onder de rode letters "met fixboot........" in deze link.

Laatst bewerkt:
Pasja, ik heb meerdere backups gemaakt met Ghost in de loop der tijd, maar met geen van deze allen krijg ik de PC weer aan de praat. Hij blijft telkens op (wat ik nu begrijp) "Missing Operating System" hangen, dus dan is het misschien niet zo waarschijnlijk dat Ghost is met alle backups heeft gedaan. Ik ga jouw suggestie met de Fixboot proberen. Ik zit nu niet achter de betreffende PC dus dit wordt in het weekend. Alvast bedankt voor je reactie.

vr.gr. John:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan