opstarten na legen van prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
De laatste tijd loop ik regelmatig tegen het volgende probleem aan:

bij het leegmaken van de prullenbak blijft m´n systeem hangen. Met Ctrl-alt-del kan ik dan "taak beeindigen" doen, waarop vervolgens al mijn iconen van de taakbalk rechtsonder verdwijnen (behalve het ikoon van ´t modem en ZA).
Opnieuw opstarten via start-opnieuw starten geeft als resultaat dat ie dan weer blijft hangen zodra ie bij mijn achtergrond is aangeland. Dan is er nog maar één mogelijkheid, resetten met de aan/uitknop, want ctrl-alr-del reageert dan niet meer.
Vervolgens volgt dan het verhaal van de blauwe schermen/scandisk.
LASTIG!:mad:

PS ik maak de prullenbak regelmatig leeg, dus het is niet zo dat er tig-duizend bestanden inzitten.

Verwijder je prullenbak helemaal in DOS, op de volgende manier:

Start op in MS-DOS (evt bootfloppy), en na de command prompt type je de volgende regels, elke regel gevolgd door 'ENTER',

attrib -r -s -h c:\recycled
deltree c:\recycled

Type 'exit' om terug te komen in Windows. Bij het opnieuw opstarten wordt een nieuwe prullenbak gecreëerd.

Groetjes,

Pieter

ok, done!
En hiermee is het dan opgelost?
Waar zit het ´m in, dit probleem?

(Wil altijd alles graag weten :D )
Groetjes,

Marga

Ook in de prullenbak kunnen b.v. ongeldige of te lange bestandsnamen voor fouten zorgen, door nu op de 'harde mannier' de complete prullenbak te verwijderen en windows automatisch een nieuwe te laten maken ben je van dit soort problemen af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan