Opstarten niet verder dan 'welkom' scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reakon

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
10
Beste,

Helaas is er iets mis met mijn PC.
Wanneer ik mijn computer opstart, dan blijft deze hangen na het invoeren van het gebruikerswachtwoord op het scherm 'welkom'.
Hier blijft hij eindeloos op staan.

Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen?

Mvg,
Dylan Damsma
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
probeer eens of hij wel opstart in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
 
Yep, wanneer ik geluk heb start hij op onder safe mode. Helaas kan ik niet gebruiken maken van windows systeem herstel, doordat er geen herstelpunten staan.
Al mijn bestanden zijn gelukkig ook veilig. Maar ik heb geen Windows CD in mn studentenhuiske, en ik ga pas weer vrijdag naar huis. (130km afstand). Zoek nu dus de oplossing, omdat ik werk voor klanten af moet maken.
 
uitvoeren>msconfig>tab opstarten, haal daar eens alle vinkjes weg en herstart.
 
Laatst bewerkt:
uitvoeren>msconfig>tab opstarten, haal daar eens alle vinkjes weg en herstart.

Helaas, alle vinkjes stonden al uitgevinkt. Heb het daarnet nogmaals geprobeert windows normaal te starten, maar kwam ditmaal niet eens bij het Windows inlogscherm.
 
Ja, was een domme vraag van mij, maar wilde het zeker weten. :D
Het vreemde is dat hij wel start in de veilige modus terwijl je ook alle 3th party software bij msconfig hebt uitgevinkt, want daar zit dan meestal ergens het probleem.
Heb je antivirussoftware aan boord? Die kun je n.l. handmatig starten in de veilige modus, via alle programma's. Dan zou ik die eens een scan laten doen.
 
Laatst bewerkt:
Helaaas is mijn virusscanner er net mee afgelopen, puur gewoon de trial afgelopen van 3 maanden.
Ik zou wel virusscanners kunnen downloaden, op USB zetten, en vervolgens in windows starten.

Draai nu op Linux via een USB.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ik ben er zeker van dat mijn verlopen virusscanner niet het probleem is. met 'Net' bedoelde ik ongeveer al zo'n 2 weken. Mijn excuses voor de vage verwoording, haha.
Ik denk dat ik een CD'tje van windows ga regelen bij mijn school, en installeer windows dan opnieuw denk ik zo. Want mijn PC draait al een tijdje instabiel. (wil niet meer afsluiten, reageert niet meer, wil bepaalde programma's spontaan niet meer starten, etc.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou ik eerst eens een sfc /scannow proberen.
 
Laatst bewerkt:
Oke, top. Bedankt, ik ga het proberen. Nu eerst een cd'tje zien te bemachtigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt nogmaals voor de hulp, hoe ik het nu heb opgelost is alsvolgt.
Had een USB met Linux Parted Magic, Waardoor ik nog altijd bij al m'n bestanden kon en mijn partities etc, werkte net even fijner en sneller dan veilige modus van Windows.
Heb al mijn bestanden van afgelopen maand die ik nog niet had gebackupd op mijn Externe HDD gezet. Vervolgens zag ik dat er een hidden recovery partitie op de HDD stond.
Deze heb ik ingesteld als Boot partitie. Computer vervolgens opnieuw opgestart, en zo Windows opnieuw geïnstalleerd. Ben nu bezig alle bestanden terug te zetten en de vereiste programma's weer te installeren.
 
Een omweg maar inderdaad wel het beste voor je pc.
Gewoon een clean install. Ben je gelijk van alle gezeik af.

Voor nieuwe anti virus raad ikzelf: Microsoft Security Essentials aan.
Succes nog!
 
Ja, heb Security Essentials nu geinstalleerd.
En ik hou wel van een schone install, zolang je je bestanden maar behoudt :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onverwachte meevaller dus!
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan