Opstarten nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rensbos

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
7
Ik heb eergisteren mijn nieuwe pc ontvangen die al geassembleerd en geconfigureerd was. Ik heb er een netwerkkaart bijgedaan en hem opgestart.

Maar bij het Windowslaadbalkje moet hij wel 35 keer langskomen voor de computer verder opstart. Volgens de winkel gebeurde dit bij hun niet. Ik heb al veel dingen geprobeerd waaronder de netwerkkaart eruit halen, prefetching uitschakelen de satakabel in een andere poort steken. Maar dit hielp allemaal niet.

Hij werkt echter wel prima als hij eenmaal opgestart is zonder problemen. In de eventlog staat ook niets bijzonders. Ook wil de computer niet op standby (blijft haken op voorbereiding van standby) ,misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

De specs:
processor: AMD Athlon 3700+
videokaart: XFX 7900GT
moederbord: K8N Neo4 FI
geheugen: 1024 MB
TVKaart: WinTV PVR 150
Hardeschijf: Maxtor 200GB

Wat kan dit langzame opstarten opeens veroorzaken?
 
Zijn ale updates, waaronder SP2, al geínstalleerd?
Hier is dat probleem, als het goed is, ook aangepakt.
 
Service Pack 2 is al van tevoren geinstalleerd (blauw balkje toch?) en er zijn door windows update al wat updates binnengehaald. Maar de winkel die hem heeft geassembleerd schijnt dit probleem niet gehad te hebben. Kan de netwerkkaart die ik erbij heb gedaan toch er iets mee te maken hebben? Of is er bij levering iets losgesprongen ofzo?
 
Haal die kaart er eens uit en kijk of het probleem nog aanwezig is.
Eventuele BIOS reset kan ook geen kwaad alleen gaat hij dan naar fabrieksinstellingen.
Heeft hij het bij jou uberhaupt wel goed gedaan of zijn de problemen meteen begonnen?
Dan kan het eventueel nog liggen aan de netspanning.
Zorg dat de pc in een geaard stopcontact zit, dit is van belang.
 
Het was meteen bij de eerste keer opstarten. De netwerkkaart eruit halen heb ik al geprobeerd. Ik heb de stekker in zo'n stekkerdoos zitten. Moet ik hem naar een gewoon stopcontact verplaatsen?
 
Als die maar geaard is, dat is dan wel van belang.
Eventueel dus je BIOS resetten is ook nog een optie, misschien heeft hij wel een conflict met de hardware (irq adressen etc)
 
prefetching uitschakelen
Schakel die maar weer in trouwens..

Je zou een Bios Reset kunnen proberen (even het batterijtje eruit halen voor een minuut of 5, dan staat hij echt op "0").

Tijdens dat opstarten, ratelt de PC dan veel?

Heb je veel programma's geïnstalleerd op alleen een kale XP?
 
Nee hij ratelt helemaal niet je hoort alleen de ventilator zachtjes, hij werkt ook prima na dat opstarten. Dit probleem was in de winkel niet voorgekomen en ik had er nog niks op geinstalleerd nadat hij bij mij geleverd was.
De Bios reset doe ik liever niet, weet niet waar die is dus neem liever geen risico.
Het begon bij de eerste keer opstarten na het uitpakken en een nieuwe netwerkkaart erin doen al. Het enige wat ik heb verandert is die netwerkkaart.
 
weet niet waar die is

Wat je doet is de bios instellingen terugzetten naar default. Maar hoeft niet per ce. IRQ problemen geven meestal blauwe schermen.

Tja; probeer het eens zonder de netwerkkaart?
 
Al gedaan helaas, was geen verschil. Wat kan er in de levering verandert zijn? Kan er iets losgeschoten zijn?

De computer is volgens mij wel ergens naar aan het zoeken want na een trace met bootvis zie ik dat de harde schijf pas met lezen begint na 40 seconden ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Dit kan.
Maar je kan ook terug naar de winkel gaan.
Laat die dan kijken.
 
Ja, de aansluitingen van SATA schijven willen wel eens losraken bij transport, indien je een sata schijf hebt, toch maar even kijken en eventueel aandrukken, en als je toch kijkt, alle aansluitingen even nalopen.
 
Als die stekker los zit zou hij die melding geven en gewoon niet doorstarten uiteindelijk.
Lijkt me een "longshot" maar je kan checken al lijkt me dit niet relevant.
 
Ik heb nu maar besloten om het systeem te RMA'en. Ik hoop dat hij dan goed weer terugkomt en dat alle problemen door de winkel opgelost kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan