Hallo
Ik heb een excel bestand met verschillende tabbladen.
Ik wil graag dat altijd het eerste tabblad "startscherm" opstart met een bericht.
Nu lukt het wel nadat ik iets gwijzigd hebt in één van de tabbladen, en dan sluit met het kruisje en dan opslaan dan start hij goed op bij het tabblad startscherm en met de mededeling, als ik gelijk als er iets gewijzigd is in het blad opsla (zonder het hele bestand te sluiten) gaat het verkeerd, ik heb de volgende code gebruikt, ik doe vast iets verkeerd maar wat.
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("startscherm").Select
End Sub
Private Sub Workbook_Open()
Dim t As String
t = "Welkom bij het invoerbestand TNV" & vbNewLine & vbNewLine
t = t & "Dit programma is gemaakt door de Afdeling Planning & Control (ACTA)"
t = t & vbNewLine & "De kwaliteit van informatie wordt bepaald door de kwaliteit van invoer"
t = t & vbNewLine & vbNewLine & "Veel plezier bij het gebruik"
t = t & vbNewLine & vbNewLine
MsgBox t, vbInformation, "Afdeling Planning & Control ACTA"
End Sub
alvast dank
smoas
Ik heb een excel bestand met verschillende tabbladen.
Ik wil graag dat altijd het eerste tabblad "startscherm" opstart met een bericht.
Nu lukt het wel nadat ik iets gwijzigd hebt in één van de tabbladen, en dan sluit met het kruisje en dan opslaan dan start hij goed op bij het tabblad startscherm en met de mededeling, als ik gelijk als er iets gewijzigd is in het blad opsla (zonder het hele bestand te sluiten) gaat het verkeerd, ik heb de volgende code gebruikt, ik doe vast iets verkeerd maar wat.
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("startscherm").Select
End Sub
Private Sub Workbook_Open()
Dim t As String
t = "Welkom bij het invoerbestand TNV" & vbNewLine & vbNewLine
t = t & "Dit programma is gemaakt door de Afdeling Planning & Control (ACTA)"
t = t & vbNewLine & "De kwaliteit van informatie wordt bepaald door de kwaliteit van invoer"
t = t & vbNewLine & vbNewLine & "Veel plezier bij het gebruik"
t = t & vbNewLine & vbNewLine
MsgBox t, vbInformation, "Afdeling Planning & Control ACTA"
End Sub
alvast dank
smoas