Opstarten op pc duurt heel lang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wonderchild

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Ik heb een probleem met mijn pc: het opstarten duurt enorm lang. Ook geeft hij af en toe weer dat mijn firewall niet is ingeschakeld. Ik kijk dan in het beveiligingscentrum, maar daar staat hij gewoon aan! Ik heb al msconfig geprobeerd, hier staan aardig wat bestanden, maar welke kan ik uitvinken? Ik denk dat het hier om een virus gaat, maar bij het scannen (met ESET NOD32 Antivirus) geeft hij geen geinfecteerde bestanden aan. Wat te doen?

Alvast bedankt :thumb:

Heb je de PC in veilige modus opgestart om te scannen?
In veilige modus heeft het virus minder kans om op te starten en heb je meer kans om het te verwijderen (mocht het inderdaad om een virus gaan)

In MSConfig kun je op het tabblad "Opstarten" alles uitschakelen om te testen of het dan beter gaat. Later kun je dit altijd weer inschakelen. In dit gedeelte staan geen dingen die echt nodig zijn om je PC te laten werken. Het zijn meer handige toepassingen.
Post hier anders een screenshotje, dan kunnen wij aangeven wat handig is om ingeschakeld te laten.

@Modag: Super bedankt voor je tips, ik heb een aantal geïnfecteerde bestanden kunnen verwijderen!

Zie de bijlage voor de lijst met programma´s die de computer opstart. Alvast bedankt voor je moeite :thumb:

Bijlagen

• Schotje 1.JPG
    Schotje 1.JPG
    28,7 KB · Weergaven: 38
Heb je de PC in veilige modus opgestart om te scannen?
In veilige modus heeft het virus minder kans om op te starten en heb je meer kans om het te verwijderen (mocht het inderdaad om een virus gaan)

In MSConfig kun je op het tabblad "Opstarten" alles uitschakelen om te testen of het dan beter gaat. Later kun je dit altijd weer inschakelen. In dit gedeelte staan geen dingen die echt nodig zijn om je PC te laten werken. Het zijn meer handige toepassingen.
Post hier anders een screenshotje, dan kunnen wij aangeven wat handig is om ingeschakeld te laten.

Zie bovenstaand bericht.

Goedemiddag,

Fijn dat je wat trojans/virussen kwijt ben.
En van je lijstje kan je op eigen risico maar je zal geen gevaar lopen de de volgende uit zetten
1 Nero filtercheck 2 Quicktime task 3 sun java 4 gadwin 5 google update 6 de twee adobe
7 roxwatchtray 8 cookiepatrol 9 pestpatrol 10 ppmemceck
Deze om te beginnen waarvan de laatste 3/4 volgens mij een beetje overbodig zijn .dus zouden geheel verwijderd kunnen worden.
ps. shockwave en blackberry hoeven ook niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan