Opstarten outlook (office 2000) lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakoord

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Bij het opstarten van Outlook (ik werk met office 2000) kijg ik de volgende melding:
Outlook kan het bestand niet openen met de map die wordt gebruikt om e-mails te zenden en ontvangen, afspraken te maken en het adressenboek te openen. Selecteer een van de onderstaande opties.
- een nieuw bestand met persoonlijke mappen maken
- een bestaand bestand met persoonlijke mappen openen.
ok annuleer

Wat moet ik doen?
Een nieuw bestand lijkt mij niet handig, wat ik wil graag naar mij reeds ontvangen emails, en adressenboek
Als ik een bestaand bestand selecteer, kom ik in mijn documenten. Welk bestaand bestand zou ik moeten hebben?

wie kan mij op het goede spoor zetten. E.mailen lukt nu dus nog niet.

Hoi,

Het gaat om het bestand OUTLOOK.PST, waarin al je eigen gegevens van outlook staan.
Ik neem aan dat je onder windows xp werkt.

Het bestand bevindt zich dan in de volgende map, waar je heen kan bladeren (als het nog bestaat tenminste en de locatie niet al eerder is aangepast).

C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Je moet wél onder het men Extra > Mapopties... > tabblad weergave in de verkenner zorgen dat 'verborgen mappen en bestanden weergeven' actief is.

Beste Teun,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad het PST bestand gevonden. Maar bij het openen krijg ik nu de melding "De eigenschappen van de informatieservice moeten worden gedefinieerd voordat de informatieservice kan worden gebruikt."

Ik zie ook dat de bestandsgroten ca 2GB is. Ik heb vrijdag een film met winrar ingepakt om de versturen. Toen is het bestand waarschijnlijk zo groot geworden.Daar is het waarschijnlijk fout gegaan, want een bestandgrootte van 2 GB is niet normaal.

Weet jij misschien wat en hoe ik moet definieren?

Soms - maar niet altijd - helpt het om met scanpst.exe (laat dit opzoeken op je pc) het gegevensbestand te controleren en repareren.
Probeer dit eerst.

Oke dit geeft inderdaad niet het gewenste resultaat.

het scannen wordt nl afgebroken met de volgende melding:
Doordat er een fout is opgetreden , is het scannen afgebroken. Er zijn in het gescande bestand geen wijzigingen aangebracht.

Jammer ik had wel goede hoop. Heb je misschien nog een optie?

Hoi,

Probeer eens zo 'kaal' mogelijk op te starten, maar NIET in de veilige modus.
Haal je internetverbinding eraf of schakel hem uit.
Stop je virusscanner en probeer het dan nog een keer.

Probleem is, dat het proces mede door de omvang van je pst-bestand nogal een 'geheugenvretertje' is, dus mogelijk helpt dit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan