opstarten PC lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janientje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2005
Hallo,
Wanneer ik mijn PC opstart krijg ik de volgende foutmelding: In bovenste balk staat: Explorer. De foutmelding: Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten. Neem contact op met de leverancier als het probleem zich blijft voordoen. Vervolgens kan ik deze foutmelding wegklikken maar komt steeds terug. Wat inhoudt dat ik verder niks kan aanklikken ofzo. Hoe kan ik deze foutmelding oplossen???

ligt eraan wat voor systeem je hebt.

kort gezegd zal je of een systeem reparatie moeten gaan uitvoeren, maar ik adviseer je een herinstalatie.

gegevens nog back-upen? kijk even of je een ide of sata harde schijg hebt, plaats deze in een andere computer ( doe dit of laat dit doen door iemand die weet hoe dit moet ( master/slave concept bij ide) en dan via die pc bij je gegevens komen. een van de bestanden die windows opstart die is beschadigd geraakt en daarom kan je op dit moment windows niet meer starten.

dus pak je recovery cd, of de windows cd er maar vast bij want ben bang dat het een herinstallatie zal worden.

Mag ik vragen welke windows versie.
kom je verder wel in windows of gaat de computer opnieuw opstarten.

Als je Windows 98 of Windows Millenium hebt ga dan naar configuratiescherm/software klik Internet Explorer aan en klik verwijderen/herstellen en kies daarna voor herstellen.

Heb je Windows XP of 2000 dan zou hetzelfde moeten kunnen, maar dat heb ik nog niet ontdekt.
Ga naar help en kies Internet Explorer en volg de aanwijzigingen voor Probleem Oplossen.

Ik gebruik Windows 98. En het probleem is dat ik geen handelingen kan uitvoeren zodra de foutmelding verschijnt. Dit is eigenlijk meteen na het opstarten. Dusz....

Ik heb even verder gekeken in de help-informatie. Kies Internet Explorer en kijk uit naar de vermelding Knowledge Base artikelen. Daar staat de situatie bij vermeld waarin je nu verzeild bent geraakt.

Afhankelijk welke versie van Windows je hebt kun je Explorer alleen of geheel Windows herstellen.

Voor Windows XP SP2 zit er niets anders op dan te herinstalleren. Volg de instructies die in de Knowledge Base beschikbaar zijn.

Geplaatst door Janientje
Ik gebruik Windows 98. En het probleem is dat ik geen handelingen kan uitvoeren zodra de foutmelding verschijnt. Dit is eigenlijk meteen na het opstarten. Dusz....

Met Windows 98 moet je in de veilige modus gaan werken. Dit doe je door bij het begin van het opstarten van het systeem, dus na de power on test, Functietoets 8 in te drukken. Je krijgt nu een menuutje te zien waar je Veilige Modus uit kiest.

Ga na het opstarten naar configuratiescherm/software en klik daar Internet Exporer aan en daarna herstellen/verwijderen, daarna herstellen.

Als dat gebeurt is dan het systeem opnieuw opstarten en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Ik heb inmiddels het ikoontje PSGUARD op mijn bureaublad gesignaleerd? Wat moet ik hiermee? En wat is dat precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan