Opstarten PC/Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nutkubu

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2005
Hallo,
Na het opstarten van mijn pc duurt het in sommige gevallen ruim een minuut, voordat mijn pc het draadloos netwerk gevonden heeft. Ik heb het idee dat dit te maken heeft met Norton anti virus. Soms gaat het razendsnel, binnen enkele seconden, maar er zit geen enkele lijn in.
Ik heb een notebook 3.06Mhz, en een SMC draadloos modem router.
Komt iemand dit probleem bekend voor??

Welkom op HelpMij nutkubu !

Staat de router (zender) op de pc kast zelf? Of ver weg van je notebook?
Of op een stalen kast?

Er kunnen veel omstandigheden zijn waardoor de verbinding moeilijk tot stand komt.

Heb je bij de router een tool om de status van de verbinding te kunnen zien? Of om de sterkte van het signaal te zien?

Je kunt proberen om de positie van de router te verplaatsen.
Wat is de afstand tussen notebook en router?

Geplaatst door Paul-RT
Welkom op HelpMij nutkubu !

Staat de router (zender) op de pc kast zelf? Of ver weg van je notebook?
Of op een stalen kast?

Er kunnen veel omstandigheden zijn waardoor de verbinding moeilijk tot stand komt.

Heb je bij de router een tool om de status van de verbinding te kunnen zien? Of om de sterkte van het signaal te zien?

Je kunt proberen om de positie van de router te verplaatsen.
Wat is de afstand tussen notebook en router?

De Router staat vaak dichtbij de laptop, op een houten bureau. Maar of ie nou een verdieping lager staat of vlak ernaast: het maakt geen verschil, ook niet met mn andere laptop. De sterkte van het signaal is gemiddeld uitstekend.
Het gekke is dat de laptop soms wel razendsnel verbinding heeft, terwijl ie op dezelfde plaats staat.
raar!! Ik maak er geen groot probleem van, maar wil graag weten waar het aan ligt.

Als je notebook al is gestart, en je hebt nog geen verbinding, dan kun je het volgende proberen om sneller verbinding te krijgen.
Klik op een willekeurige plaats 1 maal met links op je buroblad.
Druk nu een keer of 3 op F5 (vernieuwen /verversen)
Nu zou je een verse verbinding met je router moeten hebben.

P.s., bij een antwoord niet op "Quote" klikken, maar op "Reageer op bericht"

Bedankt!!
Zodra ik weer thuis ben zal ik het eens uitproberen, je hoort het nog van me
Gr

Hallo Paul,
Het werkt dus niet jammer maar ja tís niet anders.
Ik heb toch het idee dat het met Norton 2005 te maken heeft alhoewel ie het met 2004 ook deed. Er blijft als het probleem zich voordoet ook te lang dat kruisje in het norton icoontje staan, dat gaat pas weg al de draadloze verbinding er is.
Gr

Heeft er iemand soms nog een goed idee? Ik heb alles uitgeprobeerd maar het "probleem" blijft:(

Heb je zicht op eventuele andere processen die opgestart worden ?
Met wat voor netwerkkaart werk je ? Gebruik je clientsoftware voor de netwerkkaart of laat je XP zoeken ?
Zijn er meerdere draadloze netwerken in de buurt ?

Er zijn geen andere netwerken in de buurt.
Ik laat XP zelf zoeken naar de client software.
Het probleem doet zich voor tijdens het opstarten van Norton antivirus volgens mij. In ieder geval denk ik dat het ermee te maken heeft.
De netwerkkaart is een Netwerkadapter
PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890)

Laatst bewerkt:
XP zal niet zoeken naar de clientsoftware maar de wireless zero gebruiken.Misschien moet je eens kijken of er verbetering optreedt als je die uit zet.
(start.services)

Helaas....dit geeft ook geen verbetering. Jammer maar toch bedankt voor de tip

Het heeft even geduurd, maar het probleem is verholpen na het installeren van PcBooster
Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan