Opstarten PC OK, Monitor Springt op Wit. Muis zit vast...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
PC Opstarten, ding pruttelt lekker. Monitor zie ik 1 seconde in het voor mij vertrouwde scherm staan!
Maar direct verdwijnen alle symbolen, kleur de vertrouwde Vista groen, en binnen 1 seconde gaat het scherm op wit. Muis kan ik niet bewegen... Als ik pc afsluit gaat het scherm van wit na groen, normaal (met alle symbolen) gewoon uit!

Wat kan ik doen, om van deze ellende af te komen...
Monitor gecheckt, en die is goed! Uit einde raad... heb maar 1 pc!
Maar Originele Windows Vista CD Erin gestopt en alles opgestart.
Krijg nu bij opstarten de keuze welke window ik wil! Bij de nieuwe werkt het wel..
Oude is alles dood...

Wat kan ik als leek doen!

Probeer eens tijdens het booten F8 (of was het f5 weet het niet meer zeker) te drukken voor het vista boot scherm verschijnt (eventueel een aantal keren drukken). Je krijgt dan de optie om in veilige modus op te starten. Kies deze optie (booten duurt een stuk langer) werkt het dan wel?

Je hebt mogelijk van doen met een virus/malware. Als je nog in je computer kunt in veilige modus is dat in ieder geval een begin.

Veilige modes F8 heb ik gisteravond geprobeerd. (Als ik het tenminste goed gedaan heb) Maar er gebeurd dan in mijn ogen weinig... Start ik pc weer op ga ik helaas weer na het witte scherm toe...! Hoe kan ik van virus-malware, of hoe het dan ook mag heten af komen.. zodat alles weer normaal loopt...

Kom helaas nog geen stap verder. PC helemaal leeg maken... een optie...
Hoe moet dat...

Ben witte scherm meer dan zat!

Indien de veilige modus wel werkt is het waarschijnlijk malware. Een optie is inderdaad de computer helemaal leegmaken en opnieuw beginnen. Dat kan indien je de originele DVD hebt en licentie.

In principe heb je daarvoor alleen je vista DVD nodig. Ik type dit op het moment niet achter mijn normale PC, dus ik heb even geen link bij de hand met de stap-voor-stap instructies. Indien niemand anders daarmee komt zal ik later nog eens proberen de link te vinden

Via - Veilige modes met opdracht promt ...
F8 + rstrui alles toch kunnen terug zetten
Als ik het zo goed opgeschreven heb.

Ding loopt weer als vanouds!
Heb wel het idee dat ik veel rommel/programma's erop heb staan,
die ik er beter vanaf kan halen.

Weet iemand nog handige programma's die dat voor je doen?
Eset virus scanner sinds 1 januari verlopen, welke = tegenwoordig aan te raden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan