opstarten schijf controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

purple

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
14
Hallo,
Na een nieuwe instalatie van xp proff. (geregistreerd), krijg ik bij opstarten van computer telkens dat blauwe scherm: C: moet gecontroleerd worden, word niet niet aangeraden dit te anuleren, zo luidt ongeveer de text.
Maar er word nooit iets gevonden,mis ik iets van de setupfiles,of gaat dat vanzelf over?
De computer werkt verder perfect en heeft ook alle moederbord drivers.
Bij voorbaat dank U
grt
 
kom je wel in windows nog?
probeer dan dit.
klik op mijn computer klik dan op c met rechter muis kies daar gereedschapen,
klik dan chkdsk.
er zal gezegt worden dat deze nu niet gecontroleerd kan worden,
maar na herstart kies daar voor en herstart de pc.
chkdsk zal nu de schijf na kijken en fouten indien aanwezig herstellen.
 
Bedankt voor reactie, maar dat is het nu juist dat controleren doet hij telkens met opstarten:confused:
pc doet het verder goed kan overal in en bijkomen,alleen vervelend dat hij bij het opstarten steeds de C: schijf moet controleren, en altijd zegt geen problemen gevonden.
gr
 
Bedankt doe ik laat het nog wel weten
bb

Om de een of andere reden is het controleren van schijf bij het opnieuw opstarten,vanzelf verdwenen,Nog voor ik dat "maxtor" programmatje wilde gebruiken.:thumb:
Bedankt voor de "help" reacties.
grt
 
ik heb meer het gevoel dat jouw hardeschijf bad sectors heeft.

Kijk eens in jouw logboek als je daar geen read error ziet op HD0?
Wanneer jouw Windows merkt dat hij een sector heeft moeten herstellen , dan zal hij elke keer een checkdisk doen.
 
32bit

Hallo, vraagje heb 2 harddisks maxtor 200gig en een van 160gig (nieuw), hij start op die maxtor 200gig op, en de andere staat uitgeschakeld,daar kan ik alleen maar in via hardware/aparaatbeheer schijf inschakelen, of opstarten met F8 en kiezen.

Nu zag in bios 32bit data disabled op alle 2 de schijven,moeten die disabled blijven of messchien beter 32bit data enabled?
computer is amd ahtlon 2800+ 64bit, besturingsysteem winXP proff 32 bit.
bij voorbaat dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan