opstarten schone xp instal zeer langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

prettynifty

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2003
Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb het forum al doorgezocht maar kon geen werkende oplossing bij het probleem vinden.
Het opstarten van onze pc duurt zeer lang.

Na het aanzetten krijg ik de gebruikelijke schermen met hoeveelheid geheugen en welke hdd er gevonden zijn.
Daarna word het scherm zwart en blijft de hdd led branden, na 2 1/2 minuut komt er onderin het scherm een rij iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii van links naar rechts. 2 minuten later (ja, ik heb getimed) loopt de rij vol tot een dikke witte lijn en start de pc op met het XP welkomst scherm en kan ik daarna gewoon inloggen en is er verder niets meer aan de hand.

Op de pc zijn tot nu toe alleen maar de drivers (voor chipset, nforce4, vga, wlan, muis, toetsenbord, monitor), antivirus en FF geinstalleerd.

wat ik verder heb geprobeerd is Glary utilities (dit loste een probleem elders op dit forum)
deze: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=357930&highlight=opstarten+traag.
Dit heeft bij niet geholpen.

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik van die lange opstarttijd afkom.

mvg,
Robert

ps.
heb de installatie gedaan met 1 hardeschijf en een cdrom speler aangesloten.
en 1 geheugenbankje op het moederbord

pc heeft nu 2 hdd's een brander en een speler en 2gig geheugen

verder bestaat deze pc uit een Asus A8n-sli bord met een AMD x2 3800 cpu en een Nvidia6600GT.

Heeft ook in deze opstelling goed gedraait, moest echter door een brakke hdd opnieuw windows installeren

Laatst bewerkt:
Heb je nog vreemde drivers geïnstalleerd laatst?

Daar zou het aan kunnen liggen.

Harde schijf zou ook een beetje kapot aan het gaan zijn.

Zou bijna denken dat je BIOS niet alle hardware goed detecteert en daar op hangt.
Heb je al eens opgestart met maar 1 harddisk aangekoppeld?

Heb je toevallig een externe hdd of iets dergelijks aangesloten en aan staan als je de pc opstart? Dit kan namelijk ook het hele opstartproces vertragen!

Hoi,

Dank jullie voor de reacties.

@ rickrottweiler:
Geen vreemde drivers
alleen de drivers voor moederbord (nforce, geluid etc) van asus site, vga en beeldscherm daarnaast de het spul voor de printer (all in one) en het draadloos internet.

Harde schijf moet goed zijn, heb ik nog niet zo lang (6 maand max). Moest juist Windows opnieuw installeren omdat een andere hdd de geest gaf (100% zeker een ander en niet deze)

Ik heb nog wel een geel vraagteken staan in apperaatbeheer, weet alleen niet wat dat kan zijn. :o

@ Arctic Joe:
Daar ben ik mee begonnen, moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet meer weet wanneer de "problemen"begonnen. Volgens mij bij het updaten van windows (meer precies vlgs mij bij het installeren van SP3).

Kan ik nog iets met het bios (resetten ofzo)?

@ chico79:
Nee, ik had express alles wat ik niet nodig had losgehaald en pas weer aangesloten na dat ik de installatie (incl. updates) van windows had afgerond (behalve natuurlijk de wlan drivers en usb-ontvanger).

Hebben jullie nog andere Ideeën, of is opnieuw proberen eigenlijk de beste oplossing :(

Robert

Kan je een schermpje van je apparaatbeheer laten zien?

Ik zal eens kijken of ik vanavond een schermpje maken kan.

Robert

Mijn excuses, ik heb nog geen schermpje gemaakt.
Ik geraakte bij mijn ouders achter de pc, ze hadden al een week geen internet.
Na 1 1/2 uur kwam ik erachter dat het modem op standby stond .

thuis aangekomen was ik de pc even zat.

Laatst bewerkt:
Bij deze een schermpje

Apparaatbeheer.jpg
[/IMG]

Die ene is een Nvidia Nforce controller, maar die heb ik volgens mij al gedaan.
De andere is onbekend en ik zal niet weten wat het kan zijn en hoe ik dat uit vinden moet

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan