opstarten: traag ná vinden muis, tb en USB.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Sinds kort tijdens opstarten systeem een vreemd en irritant iets.
Hij vindt meteen de muis, tb en USB, dan duurt het zeker 40 sec voordat ie met de harde schijf komt, en dan duurt het meer dan 60 seconden voordat ie met de DVDspeler en CDbrander komt.
Daarna start ie weer vlot door.

Eerst stond W98se op deze pc.
Heb vandaag XPhome erop gezet en hoopte dat dit "prbleempje" hiermee ook zou zijn opgelost, maar helaas.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Gegevens: P3-550, 256Mb. Geen fouten in apparaatbeheer.

Wanneer is het probleem ontstaan? Heb je voor de problemen begonnen een programma geinstalleerd? Gaat het om usb muis en toetsenbord? Heb je al eens op spyware gecontroleerd?

Op een rijtje:
Nieuw programma: niet dat ik weet, deze pc staat boven en is het laatste jaar maar af en toe eens gebruikt.
Nee, gewone PS2 aansluitingen.
Spyware: pc zit niet op internet aangesloten.

Het enige wat ermee is gebeurd, is dat ik er laatst de 2e harde schijf heb uitgehaald. Maar ik weet dus niet of het sinds toen is ontstaan. Maar is mogelijk.
Instellingen nu:
PM harde schijf
PS DVD speler
SS CD-RW

Ik ben nog even aan het proberen geweest, ik heb het idee dat het tochergens aan de hardware ligt omdat de vertraging zo aan het begin bij het opstarten zit.

Ik heb daarom het geheugen , alle PCI kaarten, DVD en CD-RW eruit gehad en alle kabels nog eens goed aangedrukt.
Alles zonder resultaat?

Iemand nog een idee wat ik kan doen?

Ja luitjes, ik blijf het proberen hier...

Ik ben er vanmiddag maar even mee naar de plaatselijke computerboer gegaan. Probleem schijnt toch iets ingewikkelder te zijn.

Zij hebben de batterij er een poosje uit gehad, want met dat jumpertje wilde het niet lukken.
Toen één voor één de aangesloten apparaten eruit en bleek de harde schijf de boosdoener.
HD in een andere pc geprobeerd, die wilde er niet mee opstarten.
Mijn pc start er wèl mee op, alleen uiterst traag, maar dan draait ie verder wel gewoon, lekker snel.

Het rare is, da als een andere HD aan mijn systeem wordt gehangen, ie die ook niet herkent....

Die jongen in de zaak wist verder ook niet wat het was. Hij dacht mogelijk een combinatie van een HD die het aan het begeven is, met een mobo waar iets mee aan de hand is.
Hij zal maandag met zijn collega's overleggen.
Zou ook het BIOS gaan updaten.
Hij heeft trouwens ook de platte kabel vervangen, was het ook niet.

Ik weet het niet zo.... als de pc eenmaal opgestart is, loopt ie als een trein. Daarom vraag ik me af of die HD ècht wel kapot is.

Tja, als ZIJ het al niet weten...
Misschien hier iemand die een idee heeft?

Ter inf":

schijnt de IDE-controller te zijn die defect is. PCIkaart met IDE contoller is in bestelling. Neem aan dat het hiermee is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan