opstarten van de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotobo

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Door een stomme fout van mijn kant is de processor verbrand en moest ik een nieuwe. Ik heb een msi 6330 moederborden met een amd 1,2. DIe is niet meer te koop en volgens informatique waar mijn systeem vandaan komt, kon er maximaal 1800 in en moest mijn bios geupdate worden.
Dit heb ik gedaan en pc draaide maar niet op 1800 mgh dus na een update van mij bios geeft hij nu wel 1800 aan maar als ik de pc aanzet, dan start ie niet door wel als ik op de resetknop drukt dan start de pc op. ook geeft ie een aantal foutmeldingen maar start gewoon door. Wie weet de oplossing van de resetknop, want dat is irritant. ook het opstarten op zich is een langdurige kwestie geworden. Oh ja ik gebruik xp.

Heb je na het flashen (updaten) van je BIOS het BIOS ook gereset? Lees de handleiding hoe je BIOS te resetten.

Welk type AMD 1800 heb je erin gestopt. Er zijn er namelijk 2, de Palomino en de Thoroughbred.
In het MS6330 moederbord kan volgens opgaaf van de website van MSI alleen de Palomino uitvoering.
Ik heb zelf een tijdje geleden ook een zoektocht naar een 1800 Palomino ondernomen, maar dat valt niet mee.
Als er nog AMD 1800 cpu's te koop zijn in de winkels, zijn dit vrijwel altijd Thoroughbred's en die doen het dus niet in de MSI 6330 mobo's. Heb zelfs diverse beurzen afgestruind, maar helaas, alleen Thoroughbred's.
Uiteindelijk heb ik dus maar een AMD 1400 Thunderbird ingebouwd (liep ik toevallig "tegenaan") ter vervanging van mijn 1000 MHz Athlon.
Wellicht heb je dus zonder te weten een Thoroughbred aangeschaft.
Het verschil is ook niet erg duidelijk te zien, dat moet je weten.
De Palomino heeft een vierkante core met witte tekst op de core zelf. De Thoroughbred heeft een langwerpige core waarop geen tekst staat. De tekst hiervan staat op de paars/bruine printplaat.

Jacques

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan