opstarten van pc in drie keer ????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
als ik mijn PC wil opstarten , moet ik hem regematig twee tot drie keer aan en uit zetten voor dat ie daadwerkelijk opstart. waar kan de fout zitten ?
tjima
 
Dag tjima met mito ben pas nieuw.

Ik kan je vertellen dat ik deze probleem ook heb gehad en het lag aan mijn geheugens mischien dat het ook aan jou geheugens kan ? groetjes mito
 
ik werk met windows XP en met een 1024 mb geheugen.
 
ik denk dat je moederboord ****ed up is. ik heb weleens vaker een computer gehad die kon zowiezo niet meer restarten, moederboord vervangen en het werkt weer
 
tjima

weetje wat je het beste kan doen dat gewoon een 512 DDR, 333MHZ in je geheugenbank stoppen en de pc aanlaten liefst 12 uur lang dan kan je zeker weten dat je geheugen stuk is want dan moet deze naar mijn idee niet uitvallen. ik hoor het graag van je




Groetje's mito
 
Drie keer opstarten, start de pc de andere keren helemaal niet of gaan de fans wel draaien of gaat de pc wel starten tot een bepaald punt?? Iets meer info graag.

Geheugen testen doe je met een programma zoals b.v. Memtest86. Een pc de hele nacht aanlaten staan heeft totaal geen zin omdat dan het geheugen juist niet / nauwelijks gebruikt wordt.
 
Maistro12

hier volgen wat in informatie v. w. b. mijnmoederbord en geheugen .
wanneer in mijn PC opstart krijg ik op mijn scherm alleen het Assus scherm . als ik langenoeg wacht krijg ik de zwarte sherm (dos) hier blijft ie dan stekentot ik de PC uitzet en weer aan. dit kan wel drie keer geburen achter elkaar.
uiteindelijk start ie dan op naar de windows scherm . kan het in de bios liggen . of in de opstart instelling. ??????
hoop dat je wat aan deze info hebt







Fysiek geheugen
Totaal 1023 MB
Gebruikt 529 MB
Vrij 493 MB
Percentage 52 %

Wisselbestandgrootte
Totaal 2460 MB
Gebruikt 446 MB
Vrij 2013 MB
Percentage 18 %

Virtueel Geheugen
Totaal 3483 MB
Gebruikt 976 MB
Vrij 2507 MB
Percentage 28 %

Physical Address Extension (PAE)
Ondersteund door Besturingssysteem Ja
Ondersteund door Processor Ja
Actief Nee

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 65-0702-000000-00101111-110404-I848P$AH002001_BIOS DATE: 11/04/04 20:48:18 VER: 08.00.09
Moederbordnaam Asus P4P800S-X

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4267 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 2133 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 267 MB/s

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1 Socket 478
Expansie Slots 4 PCI, 1 AGP
RAM Slots 2 DDR DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 170 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i848P
Extra functies JumperFree, Stepless Freq Selection

Moederbordfabrikant
Firmanaam ASUSTeK Computer Inc.
Productinformatie http://www.asus.com/products1.aspx?l1=3
BIOS Download http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
 
Ikzelf heb ook regelmatig hetzelfde probleem met mijn Asus P4PE moederbord. Niet dat me het écht stoort, dus ik hoef geen oplossing, maar vervelend is het wel.

Symptomen: Je zet de pc aan, je hoort de harddisks opspinnen, pc blijft aan, maar verder gebeurt er niets (geen beeld etc).
Soms is het genoeg om de Reset knop in te drukken om het apparaat tot echt opstarten te bewegen, vaak moet de pc minstens 1 of 2 of 3 keer via de startknop de pc uit- en weer ingeschakeld worden. Zodra er weer beeld is, kom ik altijd vanzelf in de BIOS in het gedeelte waar de CPU snelheid wordt ingesteld. Instellingen opslaan is genoeg, en het werkt weer (voorzolang het duurt :rolleyes: ).

Ook met mijn andere pc, Medion MT37 (oud beestje), heb ik dit probleem soms ook, maar zodra hij wel beeld geeft loopt die gewoon door, en kom ik niet in eerste instantie in de BIOS terecht.

Een verklaring heb ik er niet voor, en ik stoor me er niet direct aan, maar als deze pc's de rol van bedrijfsserver zouden hebben is het natuurlijk niet acceptabel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
precies het zelfde probleem . echt storen doe ik erniet aan , maar is irritant . vooral als mijn vrouw de pc aan zet . die stoord zich er wel aan. daarom wil ik het probere op te lossen .
tjima
 
Wat ik wel eens ergens vernomen heb, is dat (sommige) Asus moederborden je d.m.v. de aan-uit knop in de gelegenheid stellen na 3 keer opnieuw opstarten ermee om eventuele overklok-acties weer ongedaan te maken. Dat lijkt consistent met het verhaal dat ik automatisch in het CPU-snelheidsgedeelte uitkom zodra het wél lukt om op te starten/beeld te krijgen.

Stomme is natuurlijk, dat mijn moederbord helemaal niet overklokt is...

Tijs.
 
nou het probleem is nog niet opgelost .maar mijn vraag is voldoende beantwoord.

tjima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan