opstarten van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kempofight

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
52
bij deze omdat ik geen idee heb waar ik dit zou moeten plaatsen.. zet ik het maar hier neer als fout is verplaats het maar.

sinds gister doet mijn pc raar. als ik hem opstart druk ik zo als gewoon op de knop op de kast zelf. hij gaat dan aan maar op het moment dat hij de bios laad (dus wanner je je merk en soort van je moederbord krijgt te zien) blijf het daar hangen, de F toetsen die je normaal kan gebruiken om in je bios etc. te gaan doen het niet, en ik moet de pc 1 vandaag zelfs al 2 x opnieuw opstarten via de "nood"knop, ik vraag me af of dit aan mijn windows 7 licht op precies te zijn w7 home premium, uiteraard gewoon legaal met code, noot opnieuw geïnstalleerd in het jaartje dat ik hem nu ongeveer heb. of ligt dit aan mijn bios? en wat kan ik hier tegen doen? aangezien ik deze pc veel ga nodig hebben voor mijn eindexamen jaar VMBO-T en voor intake opdrachten van mijn MBO.

met vriendelijke groet,
jasper winnemuller
 
hmmm... lijkt meer op een probleem met HDD of geheugen. Krijg je geen meldingen over HDD fouten, of een BSOD (blauw scherm) ?

Just to be sure.... check in BIOS eens even je bootvolgorde. Staat er soms een DVD station of USB als eerste bootoptie? Als er dan een DVD in de drive zit, of een USB apparaat is aangesloten, geeft dat mogelijk het probleem.
Zet je HDD gewoon als primair, en probeer het nog een.s
 
nee en nee,
@ vanschage nog niet gedaan want ben druk met school bezig.
@ madmuppet nope. na dat ik hem opnieuw opstart en hij laad wel start hij gewoon op zonder foutmelding. ik heb ook al log boek na gekeken en het enigste wat rond die tijd er kwam wat het kan zijn is dit. "Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection
Network link is disconnected."
maar dat lijkt me ook niet???
 
Waarschijnlijk gaat je moederbord binnenkort kapot.
 
@Terrarabo, omdat de PC soms wel en soms niet door de BIOS komt, kan het zo zijn dat door oververhitting de chipset versleten is.
Maar misschien zit ik fout, als dat zo is, sorry daarvoor.
 
Hoi,
geef eens wat meer info over je pc, merk/type en hoe oud e.e.a. is.
Klinkt eerder als een lekkende of op sterven na dood CMOS-batterij.
Kijk eens of je tijd in het Bios nog klopt (meteen op de toets v.h. Bios trommelen als je start).
 
Laatst bewerkt:
het is een mcdos 4081i met als extra video kaart een evga GTX 460, en volgens de bon heb ik hem opgehaald op 25-11-2011 dus iets meer dan een jaar. sorry voor mijn vermelding dat het een jaar was.
 
Ik heb ooit eens een nieuw systeempje gebouwd in een oudere kast met de bijbehorende voeding.
Ik had ook soortgelijke symptomen als die jij beschrijft, andere voeding erin en het probleem was verholpen.
Misschien heb je nog ergens een voeding liggen, of lenen bij iemand om het te testen ?
Succes!!
 
Ja, een computer heeft ventilators, die trekken stof aan.
Elk half jaar even de kast open maken om de stof er uit halen kan je zien als onderhoudt.
Ik weet niet of het probleem opgelost wordt, maar heb je al in de kast zelf gekeken hoeveel stof er in zit?
Als de ventilator daardoor niet goed kan draaien is het net als domino day, dan volgt er te warme hardware en zou het stuk kunnen gaan.
Ik las dat Rickvi68 zei dat het de voeding zou kunnen zijn, kan je een andere voeding testen zonder eerst al een nieuwe te kopen?
Cmos batterij die leeg is zou alleen een probleem kunnen zijn als je PC van het netstroom af is, instellingen in de bios zouden dan weer op default staan, mocht deze lekken, dan nog moet er heel wat gebeuren wil die deze symptomen veroorzaken.
Heb je in 1 jaar je cmos batterij leeg en heb je de pc vaak van het netstroom af?
 
Laatst bewerkt:
@ rick deze voeding hoorde gewoon bij de pc en zou het makkelijk aan moeten ook met de gtx 460 er in.
@ erik ik heb hem nu een maand terug los gehad, en wonderbaarlijk genoeg zat er vrij weinig stof in.
 
Hoi Jasper,
Ik bedoelde niet of je voeding het wel zou trekken qua vermogen, maar dat je voeding misschien stuk is, dat was bij mij het probleem.
Aan de andere kant, als die ook maar een jaar oud is...
Wat wel weer zo is dat stof zich niet zo makkelijk uit een voeding laat verwijderen.
 
Ok, je had m een maand geleden los, weet je nog waarvoor dat was?
Check even alle kabeltjes in de pc, er zou er maar 1 net een beetje scheef zitten.

Wettelijke verplichtte garantie op apparatuur is 3 jaar.
 
Laatst bewerkt:
@ erik ik had hem toen los om hem uit te stoffen :p alles netjes afgedaan met uiterse voorzichtigheid, en daarna idd alles eventjes weer aan gedrukt.

ik denk dat ik hem dit weekend maar weer los maak nog alles even na loop, op moment geen tijd voor.
 
ah ok, beter dat je dat al doet. we horen het wel als je meer weet. :)
 
Erik777;Wettelijke verplichtte garantie op apparatuur is 3 jaar.[/QUOTE zei:
Waar staat dat? En wat zijn de beperkingen/voorwaarden?
Op praktisch alles wordt maar één jaar garantie gegeven, en ondertussen proberen ze je een verzekering aan te smeren om extra garantie bij te kopen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan