Opstarten van xp laptop lukt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

arthurbrekelman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Hallo,

ik heb een probleem. Als ik mijn laptop opstart komt hij niet verder met het schermpje waarin Windows XP zich laat. Daarna start de computer zich zelf weer opnieuw op. En zo gaat dat steeds door.

Ik heb geprobeerd met F8 veilige modus.. lukt niet..
In het boot menu wordt ik niet wijzer.

maar alles wat ik probeer... de computer blijft niet langer dan een halve minuut aan of hij start zich zelf weer opnieuw op.

Kan iemand mij helpen.. Moet ik mijn laptop misschien opnieuw installeren? De bestanden zijn niet belangrijk, dus het is niet erg als die verloren gaan.

Graag hulp met dit probleem! :confused:

Groetjes, Arthur

Hoi,

probeer dit eens:

- start op met de windows installatie cd
- Ga naar het herstelconsole door op "R" te drukken als hij daarom vraagt.
- Kies jouw windows systeem (1 of 2) en typ je ww in als hij daarom vraagt, heb je dit niet druk dan "enter"
- Achter de promt typ je "chkdsk /r" enter (spatie tussen de k en /)
- Na de scan (kan ff duren)met fouten of niet typ je "fixboot" enter
- Als hij vraagt een de bootsector te overschrijven toets "ja, of Y" enter.
- Typ "exit" enter.

Xp zal nu opnieuw weer opstarten! En met een beetje mazzel start het weer normaal op!;)

Ik heb net een windows installatie cd erin gedaan... maar hij reageert niet op de cd.

Ik weet dat je bij het boot menu kan instellen dat je bij het opstarten de cd speler voor laat gaan (voor usb/ discette).

maar bij het blauwe scherm van het boot menu wilt hij niet eens komen.. Dan valt hij uit.

misschien een andere oplossing... of moet ik gewoon de winkel raadplegen?

Alvast bedankt!
Groetjes, Arthur Brekelmans

Kun je wel in je bios komen dan?

Hier moet je inderdaad bij bootfreqentie, bootsetup ef zoiets dergelijks je cd/dvd op 1 zetten, je hd als 2e en daarna de rest. (wat je nog hebt staan)
Daarna save en exit. Meestal F10.

daarna op een toets drukken om verder te gaan, als hij daarom vraagt!

Heb je wel de originele cd-rom van windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan