Opstarten via andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
446
Hallo beste mensen!

Ik wil graag kunnen opstarten op Windows XP en Windows 7. Op mijn C schijf staat windows 7 en op de D schijf staat windows xp. Nu is het zo dat mijn computer steeds opstart via windows xp (D schijf) en ik juist wil dat hij opstart via windows 7 (C schijf). Is dit ergens aan te passen in het bios scherm ofzo? En hoe moet ik dat dan doen?

Het probleem zou (liever zelfs) ook opgelost kunnen worden met een een of ander programma waarbij ik in het begin, bij het opstarten, kan kiezen of ik via wondows 7 of via windows xp wil opstarten. Ik ken zo'n programma genaamd: EasyBCD, maar die is niet bruikbaar voor windows xp (de enige mogelijkheid hoe ik mijn pc opgestart krijg).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos
 
Oke vergeet dat deel waarbij ik zeg dat ik wil opstarten via windows 7 en windows xp. Ik wil nu gewoon weer opstarten via windows 7 en xp later weer verwijderen.

Ik heb net gekeken in het bios en deze geeft aan dat het enige besturings systeem dat gedetecteerd is, windows xp is, maar ik zie bij mijn C map toch echt alles van windows 7 staan...

Kan iemand helpen hoe ik alles weer terug zet naar het oude: opstarten via de C schijf, windows 7 dus?

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan