opstarten wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan zwijnenberg

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Naar dat ik partitie expert 9.0 had geinstalleerd om een partitie grroter te maken,moest ik hem opnieuw opstarten. Daarna krijg ik in het opstartmenu de volgende mededeling.
Acronis wordt geladen.Dan kan geen configuratie bestand vinden druk op enter om de compatie opnieuw te starten en als ik dit doe komte opnieuw deze mededeling en dan steeds weer.
wat te doen.
Alvast hartelijk dank Jan Zwijnenberg.

In het opstartmenu?
Kan je deze niet negeren en normaal opstarten?

Zo nee, kan je in Veilige Modus opstarten ( op F8 tokkelen bij opstartscherm)?

Als dit alles niet gaat, leg dan graag eerst uit wat je precies hebt gedaan.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je alleen door het installeren van Acronis Partitie Expert niet meer kan opstarten?
Ben je al bezig geweest vrije ruimte scheppen en groter maken van een partitie?
Zo ja, waarmee en hoe?

Hartelijk dank.
Maar ik heb niets meer en niets minder gedaan dan installeren en opnieuw opstarten en toen ging het mis.Dus als ik opstart krijg ik op het eind deze meldingen.
Ik heb ook al geprobeerd in veilige modus maar dan krijg ik het blauwe scherm met floppie disk en diversen.

Ik bedoel niet het BIOS, maar Veilige Modus.
Begin eens even later met op F8 te tokkelen.

Na een weekendje puzzelen is alles weer voor elkaar en loopt hij weer als een trein.
Nogmaals hartelijk dank.
Allen heb ik nog een vraagje U als alles weter.
Waarom kan ik op een Losseharde schijf het zij met sata of 2.0 geen iso bestanden opnemen .
Hij geeft dan aan de schijf is te vol maar hij is in wekelijk haast leeg.
Jan Zwijnenberg.

Dat is fijn te lezen, Jan!
Opslaan bedoel je?

Kan het zijn dat het bestand groter is dan 4gb.
Als de schijf namelijk Fat32 is geformateerd, gaat dat inderdaad niet.
Dan moet schijf NTFS zijn geformateerd.

Ik weet niet of de schijf leeg is?
Zo ja, formateer deze dan opnieuw en nu NTFS kiezen ( rechtermuisknop op de schijf).

Zo nee, kopieer de data van deze schijf uit voorzorg naar een harde schijf en converteer deze.
Dat doe je met de opdracht convert ? /ntfs
Het vraagteken vervang je door de schijfletter van de bewuste schijf.
Als het goed is de schijf daarna NTFS en blijft je data behoduen en zou je dan wel een iso naar de schijf kunnen kopiëren.

Of bedoel je iets anders?????

Op de plaats van het vraagteken dus bijv. G: of H:

Nu je mij zo goed geholpen hebt heb ik nog een vraag en die is als mijn scherm na ongeveer 2 minuten geen orders heeft gekregen gaat hij op blauw en moet ik met de gebruikers knop opnieuw inloggen voorheen met xp was ik dit niet gewend en bleef het bureaublad gewoon staan.
Moet daar ook iets voor aanvinken.
Groetjes Jan.

Ga eens naar schermbeveiliging.
Staat dat misscjien ingesteld op 2 minuten?

Rechtermuisknop op bureaublad, schermbeveiliging, Aan persoonlijke voorkeur aanpassen.

Zo ja, staat hier ook wellicht vinkje bij Aanmeldingsscherm bij hervatten?

Zo ja, haal het vinkje weg en stel schermbeveiliging bijv. in op 10 minuten en kies een leukere schermbeveiliging.

Goede morgen,
Nu we toch zo bezig zijn en je het geen enkele moeite kost om mij van de problemen af te helpen het volgende.
Voorheen had ik office 7 nu heb ik nummer 10 maar ik heb nog steeds updates van 7 en ik krijg ze niet weg.
Is er een oplossing voor?
Groetjes Jan.

Jan, ik denk niet dat het de bedoeling is dat we in 1 topic allerlei ( we zijn al aardig op weg) zaken aan de kaak te stellen.
Dan dekt de titel de inhoud niet meer en ontsnapt het item aan de aandacht van andere Forummers.

Dus open een nieuw item en stel daar je vraag s.v.p. opnieuw.

Hoe heb je "kan geen configuratie vinden" opgelost ?

Hallo Jan Zwijnenberg,
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden als vermeld in uw bericht van 16 juni ll.,na Partitie Expert 9.0 te hebben ge�nstalleerd. Wanner ik wil opstarten krijg ik de melding "Kan geen configuratie bestand vinden" Druk enter om de computer opnieuw op te starten" Als ik enter, begint de circel van vooraf aan.
Rond 24 juni heb je gemeld dat jouw probleem, na een WE puzzelen, opgelost was.
Ik zit al 3 dagen van alles en nog wat te proberen en inlichtingen in te winnen, helaas zonder resultaat. Dit is zeer frustrerend.
Herrinner je je nog wat je hebt gedaan om het beestje weer aan de praat te krijgen ? Ik zou je heel, heel dankbaar zijn mocht je enkele hints kunnen doorspelen.
Hopelijk tot gauw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan