opstarten win 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Als ik de pc aanzet, wil hij opstarten.
Op een gegeven moment zie je staan windows 95 wordt gestart, echter hij begint elke keer weer opnieuw.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

OPstarten in veilige modus, dit doet hij wel.
Stroom eraf gehaald.

Wie weet wat ik nog meer kan proberen.

Geplaatst door dbijman
Als ik de pc aanzet, wil hij opstarten.

Meen je dat nou? ;)

Je kunt opstarten in de veilig modus. Dan kun je schijfcontrole uitvoeren. Deze moet je uitgebreid uitvoeren. Hij is dan wel even bezig. Als hij klaar is kun je proberen om nu normaal te starten.
Als dit niet lukt lijkt een herinstallatie de enige oplossing. Je kunt wel eerst in de veilige modus alle bestanden eraf halen die je wilt houden. Dus dat is wel handig, raak je niets kwijt.

De computer wil dus wel in de veilige modus opstarten omdat er in de Veilige modus zo min mogelijk stuurporgramma's etc geladen worden.

Dat Windows telkens "opnieuw begint" is dus waarschijnlijk te wijten aan 1 of andere corrupte driver (stuurprogramma) of een programma.

Heb je de laatste tijd nieuwe hardware of software toegevoegd?

Wanneer is het probleem begonnen?

Dark zen: het probleem is vandaag begonnen.
Er is daar al sinds weet ik veel hoelang geleden niks toegevoegd.

Faith:
Ik ga gelijk de uitgebreide schijfcontrole uitvoeren.

Jullie horen het zo wel

Je kunt daarna overigens ook msconfig uitvoeren en kijken wat allemaal wordt gestart. Al het onnodige kun je natuurlijk uitzetten en het nog een keer proberen.

Succes!! :)

Scan disk werkt niet, hij heeft hem nu al zo'n 30 keer opnieuw opgestart, en begint ook elke keer weer opnieuw. Weten jullie nog iets.

alles uitzetten!
niets laten draaien behalve scandisk en heel veel geduld hebben, uiteindelijk maakt hij het wel af.

msconfig kun je ook nog uitvoeren.

ik heb alweer opgestart, maar ik denk dat deze morgenochtend nog bezig is.

msconfig doet hij niet.

Faith, hi hi hi en ha ha ha, als assistent systeembeheer moet je dat toch weten !!!
Dbijman, heb je op de PC ook het progje Reg Cleaner? Met dat progje kun je zien wat exact opstart.
Met een opstart lijst is mogelijk om verder te komen. Als je dat hier kan plaatsen.
Anders kijk even (je kon in veilige modus opstarten) als je geen conflicten hebt.

Falco

Falconetti, volgens mij heb ik dat niet.

Het is nu zo, nadat ik hier vannochtend kwam was hij klaar met de uitgebreide schijfcontrole. Niks bijzonders.

Nu is het zo dat ik hem op kan starten, maar nu blijft hij hangen op windows 95, heeft iemand hier nog een idee over.

Alvast bedankt

Nu krijg ik de onderstaande melding:

Er is onvoldoende extended geheugen beschikbaar om windows uit te voeren.

Sluit een of meer programma's om geheugen beschikbaar te maken, of start de computer opnieuw op.

Het leuke is nu, dat hij juist bezig is met opstarten, wat betekend dit.

Het begint op een geheugen probleem te lijken het lijkt mij dat je geheugenbankej een beetje dood is voor de helft ongeveeer probeer eens een nieuw bankje te plaatsen 64 mb ofzo iets

Hallo,

Ik heb contact gehad met een extern systeembeheer bedrijf, en heb besloten dat er een gehele nieuwe installatie gaat plaatsvinden. (ben ik ook gelijk af van me bijna laatste windows 95 station)

Ik wil iedereen hierbij erg bedanken voor alle oplossingen, en heb weer wat dingen geleerd.

Bij deze sluit ik dit probleem af, als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan